אחרי כמעט חודש שבו היה הנתיב מצפון לדרום סגור לאור מפולת אדמה, נפתחה מחדש מנהרת גוטהארד שבאלפים השוויצרים לתנועת רכבות, משאיות וכלי רכב.
סגירת הנתיב ב-5 ביוני השפיעה חריפות על הסחר באירופה, שכן לא פחות מ-120 רכבות מטען עוברות במנהרה ביום.
16 הק"מ של מנהרת גוטהארד הם הדרך הקצרה ביותר לחבר את רוטרדאם, הולנד, עם החבל התעשייתי ריין-רואר בגרמניה וחבל לומברדי התעשייתי שבצפון איטליה.
בזמן שהיתה המנהרה סגורה הופנו רכבות מטען לנתיבים אלטרנטיביים דרך מעבר סימפסון, למרות שנפח התנועה וההובלה בהם הוגבלו.
באותו זמן הופנו משאיות מטען למעבר ברנר שבאוסטריה, דבר שיצר פקקי תנועה כבדים באזור. יצוין שלא פחות מ-930 אלף משאיות עוברות במנהרת גוטהארד בשנה.
בשנים הבאות ייפתחו לתנועת רכבות שתי מנהרות, דבר שיגביר את יכולת שינוע המטען: Gotthard Base Tunnel אמורה להיפתח ב-2016 ו-Ceneri Base tunnel אמורה להיפתח ב-2019.
לאור העובדה שהנקודה הגבוהה ביותר של המנהרות החדשות תהיה 1,800 מטר מעל פני הים, לעומת 3,775 מטר מעל פני הים במנהרת גוטהארד, יוכלו רכבות המטען שיעברו בהן להיות ארוכות בהרבה מהקיים היום ולשאת כפול מטען – 4,000 טון לעומת 2,000 טון מטען שמובלים ברכבות היום.
בשבוע שעבר החליטה ממשלת שוויץ לבנות מעבר נוסף באלפים, שיעבור דרך מנהרת גוטהארד. המעבר החדש יעלה 3 מיליארד דולר ואמור להיפתח לתנועה ב-2027.