אתמול (ב') החלה כריית מנהרות הכרם באזור בקעת בית הכרם בגליל המערבי. העבודה החלה בשני ראשים והיא מתבצעת במסגרת הקמת קו הרכבת החדש עכו-כרמיאל.
צוותי החפירה של חברת התשתיות הסינית CCECC החלו בכרייה משני צידי הר גילון, כשאורך צמד המנהרות המקביל יהיה כ-4.6 ק"מ כל אחת.
אמר מנכ"ל החברה הלאומית לדרכים שי ברס,, שהקמת קו הרכבת באחריותה: "בנוסף לכריית המנהרות, החברה מטפלת בהקמת מסלולי נסיעה אליהן ובתוכן, יציקת מיסעת בטון לפסים והקמת מערכות תשתית במנהרות. בתוך המנהרות ייכרו 18 מנהרות קשר להגברת הבטיחות. העבודות כוללות הקמת שני גשרי רכבת מעל נחל נעמן ונחל חילזון והטייתו לאורך 900 מטר. גם כביש 4 יוגבה מעל לנחל חילזון ומעל למסילות".
שר התחבורה ישראל כץ ציין שהשנה יצא לדרך גם תכנון של המשך קו הרכבת מכרמיאל לקרית שמונה.
הפרויקט מבוצע בהשקעה כוללת של כ-2.8 מיליארד שקל ואמור להסתיים בראשית שנת 2017.