הארכת כביש 6 עד כביש 85 יוצאת לדרך

משרד התחבורה הגיע להסכמות עם משרד האוצר, והעביר לחברת חוצה ישראל 60 מיליון שקל להיערכות לביצוע של הארכת הכביש. שלב התכנון ובחירת הזכיין צפוי לקחת כשנתיים וחצי, ולאחריו יחל הביצוע על ידי הזכיין שיזכה במכרז


08:43 ,23.10.2022 מאת: מערכת פורט2פורט

משרד התחבורה הגיע לאחרונה להסכמות עם משרד האוצר, והעביר לחברת חוצה ישראל 60 מיליון שקל להיערכות לביצוע של הארכת הכביש. שרת התחבורה מרב מיכאלי בישרה על ההחלטה בפגישה עם ראשי רשויות במסגרת סיור שקיימה בצפון הארץ.

 

הארכת הכביש תבוצע כמו כל כביש 6 בהסכם ppp, והוא יוצא לדרך לאחר שלדרישת שרת התחבורה מיכאלי, הוסכם על תשלום של שקלים בודדים בלבד במקטע החדש, לטובת כלל תושבות ותושבי הצפון.

 

שלב התכנון ובחירת הזכיין צפוי לקחת כשנתיים וחצי, ולאחריו יחל הביצוע על ידי הזכיין שיזכה במכרז.

 

לדברי שרת התחבורה והבטיחות בדרכים, ח״כ מרב מיכאלי: ״הארכת כביש 6 צפונה היא בשורה אדירה שאני שמחה להביא לתושבות והתושבים בגליל, בעכו, בכרמיאל, במטה אשר ובנהריה. הארכה שתאפשר לאזורים האלה לשגשג ולפרוח כמו שמגיע להם. הארכת הכביש מבוצעת במקביל לקידומן של תכניות מקיפות לחיזוק התחבורה הציבורית והעירונית בנהריה ובעכו - ותסייע בהוצאת תנועת רכבים פרטיים מתוך הערים. המקטע החדש יזכה לתעריף מופחת, וזאת לאחר התעקשות רבה שלי מול משרד האוצר שלשמחתי נשאה פרי״.

 

דני שנבך, מנכ״ל חוצה ישראל מסר: ״פרויקט זה מצטרף לשורה של פרויקטים שמקדמת חוצה ישראל בצפון, שמטרתם לספק פתרונות תחבורתיים מתקדמים, המאפשרים הקלה משמעותית בעומסי התנועה ושיפור איכות חיי התושבים״.