הארכת כביש 6 לצפון: נפתח גשר סומך

החברה הלאומית לדרכים פתחה לתנועה את הגשר החדש, המחבר בין הגליל המערבי למטרופולין חיפה. מחלף סומך יהיה תלת מפלסי ובמרכזו נתיב למעבר הרכבת הקלה בין הקריות לנצרת. תכנונו הינו חלק מכביש חוצה ישראל, במסלול העתידי מוואדי עארה דרך תל קשיש, לגליל המערבי


00:00 ,08.08.2011 מאת: מערכת פורט2פורט

הקלה משמעותית נוספת לפקקי התנועה בצפון הארץ. מחלף סומך, במפגש צירי התנועה 70 ו-79, מתחיל להיפתח לתנועה: הגשר באורך 100 מטרים לאורכו של כביש 70 בין הגליל המערבי למפרץ חיפה, נפתח בסוף השבוע האחרון לתנועה לכיוונים צפון ודרום. החברה הלאומית לדרכים החלה את הקמת הפרויקט שנועד להפוך את הצומת למחלף תלת מפלסי לפני כשנתיים וחצי ופתיחתו לתנועה מלאה, צפויה להתבצע עד לערב ראש השנה תשע"א.

"פתיחתו של הגשר במחלף סומך לתנועה, משתלבת במדיניות פיזור האוכלוסין של הממשלה", אמר שר התחבורה והבטיחות בדרכים ישראל כץ, "הפיכת הצומת למחלף, מסייעת לציבור גדול בצפון, לעשות את דרכו בנוחות ובבטיחות, ממטרופולין חיפה והקריות לגליל ולגליל המערבי. אנו גאים להמשיך ולפתח את בשורת תשתיות התחבורה, במקביל להמשך השלמתם של פרויקטי תחבורה נוספים בצפון הארץ ובדרום, במטרה לקרב את המרכז אל הפריפריה".

יו"ר החברה הלאומית לדרכים מיכה גולדמן, הוסיף כי מחלף סומך הינו חלק מהמערך המשודרג החדש של כבישי הצפון: "לפני כשבועיים פתחנו לתנועה את הגשר במחלף המוביל. בעוד כחמישה חודשים ייפתח לתנועה כביש 79 בין המוביל לסומך, עם שני נתיבי נסיעה בטוחים ונוחים לכל כיוון. לאלה מתווספות העבודות בכביש עוקף קריות, צומת יגור, כביש 75, רכבת העמק ועוד. הנהגים חשים כבר כיום את ההקלה בעומסי התנועה, שתקצר את זמני ההגעה לעבודה ולבית ואת האפשרות לצאת לטיולים, בכבישים נעימים יותר".

260 מיליון שקל הושקעו בעבודות להקמת מחלף סומך, במסגרתן בוצעו עבודות להקמת גישור באורך 100 מטרים, "העלמת" גבעה שהפריעה לרצף הנסיעה, יצירת מינהור במעברים תת קרקעיים ושדרוג הכבישים הראשיים בכניסה וביציאה מהמחלף. העבודות נעשו תוך הקפדה על הפרעה מזערית לתנועה הסואנת במקום. בתום העבודות, בנוסף להכפלת קיבולת הכבישים ושיפור הבטיחות, ניתן יהיה לפנות ימינה בחופשיות לכל הכיוונים. שני רמזורים במחלף, יאפשרו פניות שמאלה – מכיוון דרום למערב ומכיוון צפון למזרח. רמזורים אלה יבוטלו בעתיד, עם ביצועו של שלב ב' שיכלול הרחבת הגשר בנתיב נוסף והקמת לולאות תנועה.