דובאי: תכנית להגברת תנועת הנוסעים באמצעות תעלת המים

התכנון הוא להכניס לקו זה שימוש ב״אוטובוס ימי״ במקום המעבורות כיום. השלב השני יבוצע עד שנת 2025 והוא יכלול תשע תחנות במקטע המרכזי של התעלה


09:55 ,17.07.2019 מאת: מערכת פורט2פורט

רשות התחבורה והכבישים של דובאי גיבשה תכנית בשלושה שלבים שתבוצע בעשור הקרוב לשיפור תנועת הנוסעים באמצעות תעלת המים של דובאי. לפי הרשות, התכנית להגברת התנועה בדרך המים שתבוצע בשנים 2030 – 2020 נועדה לענות על צרכי ההתפתחות האורבנית של העיר המפרצית התוססת.

 

לפי דיווחים מדובאי, השלב הראשון כבר החל באמצעות שדרוג קו ראשון בתעלה. התכנון הוא להכניס לקו זה שימוש ב״אוטובוס ימי״ במקום המעבורות כיום. השלב השני יבוצע עד שנת 2025 והוא יכלול תשע תחנות במקטע המרכזי של התעלה. השלב השלישי כולל הקמת ארבע תחנות חדשות על קו החוף של דובאי. יצוין כי נכון להיום השימוש בתחבורה ימית בתוך דובאי אינו נחשב פופולרי. מחקר שבוצע לאחרונה מלמד כי מקרב כל החיפושים באינטרנט אחרי אופציות התחבורה בדובאי, החיפוש אחר תחבורה ימית מהווה פחות מ-10% מכלל החיפושים.

 

נזכיר כי תעלת המים המלאכותית של דובאי נפתחה לשימוש בשנת 2013 כאטרקציה תיירותית באורך של 3.2 ק״מ ומעליה מספר גשרים המחברים בין אזור העסקים של העיר לפארק הירוק והגדול שלה, ״פארק סאפה״. התעלה הינה בעומק של 6 מטרים וברוחב של 120 מטר והיא מעניקה לעיר חזית ימית – טיילת שלאורכה מסלולי ריצה ורכיבה על אופניים.