דב מרום: הכבישים העוקפים את חיפה הם מנוף לצמיחה

מנכ"ל לשכת המסחר והתעשייה חיפה והצפון דוחה את החששות כי התוכניות להארכת כביש 6 יפגעו במעמדה המטרופוליני של חיפה בצפון הארץ


00:00 ,07.07.2010 מאת: מערכת פורט2פורט

מנכ"ל לשכת המסחר והתעשייה חיפה והצפון דוחה את החששות כי התוכניות להארכת כביש 6 יפגעו במעמדה המטרופוליני של חיפה בצפון הארץ
 
מנכ"ל לשכת המסחר והתעשייה חיפה והצפון, דב מרום, דוחה את החששות כי התוכניות להארכת כביש 6 יפגעו במעמדה המטרופוליני של חיפה בצפון הארץ, שכן תנועת הנוסעים תעקוף אותה והבאים ממרכז הארץ לא ייכנסו לעיר: "טעות היא לחשוב כי מכוניות רבות יותר החולפות בכבישי חיפה תחזקנה את מעמדה של העיר. הן רק יוסיפו עומס וזיהום אוויר ויפגעו באיכות החיים בחיפה. מעמדה של חיפה כעיר מטרופולינית יתבסס ויתחזק כתוצאה מהתחזקות כלכלית של הצפון כולו. התחזקות זו תלויה בהנגשת לקוחות וספקים של העסקים והמפעלים בצפון למרכז הארץ. אם ישכילו לבנות סביב חיפה את התשתיות הדרושות, כמו פיתוח הנמל ורכבת העמק, בצד תשתיות פנאי ונופש, תהפוך חיפה לעיר שהיא מוקד לאוכלוסייה חזקה יותר מכל הצפון. להעמיס עומסים נוספים על הכבישים הצפופים ממילא בעיר, לא רק שלא תביא את הנוסעים ברכבים אלה בדרכם צפונה לפתח את העסקים בחיפה, היא אף תרתיע את תושבי הצפון מלהגיע לעיר שקשה לנוע בדרכיה".
 
נציין כי שר התחבורה, ישראל כץ, אישר לאחרונה את הארכת חלקו הצפוני של כביש 6. בקטע הכביש החדש, שאורכו כ-21 ק"מ, תותר נסיעה במהירות 110 קמ"ש, והוא יכלול שלוש יציאות: האחת תמוקם במרחק שני ק"מ מטרים צפונית ליקנעם לכיוון מחלף תל-קשיש, השנייה תוביל ישירות לקריית טבעון, ואילו השלישית תהיה בתל-רגב.
 
הקטע החדש אמור ליצור רצף לכביש חוצה ישראל ממחלף עין תות (שבאזור יוקנעם) ועד לצומת סומך (שליד קריית אתא). בניית הקטע צפויה להסתיים על פי התכנון בשנת 2013. בעתיד יוארך הכביש עד כברי ושלומי. שר התחבורה אמר כי המגמה, בסופו של דבר, היא ליצור רצף מקריית שמונה ועד אילת.
 
בלשכת המסחר והתעשייה חיפה והצפון מציינים כי תוכנית פיתוח אחרת לכבישי האזור, שקודמה החודש, היא פיתוח מחלף יגור: ועדת השרים לענייני פנים ושירותים, בראשות שר הפנים אלי ישי, אישרה לאחרונה את הקמת מחלף יגור: המחלף מתוכנן לפתור את בעיית עומסי התנועה הקיימים בצומת יגור, המרכז לתוכו את התנועה אל ומכבישים 70, 75 ו-752. כבישים אלה מהווים צירי תחבורה המקשרים בין מטרופולין חיפה ומבואות העיר.