בקרוב: אישור ליבוא מקביל של טנדרים

בכוונת שר התחבורה להביא לאישור ועדת הכלכלה של הכנסת את התקנות החדשות, המתירות יבוא רכבים בתקינה אירופאית או אמריקאית


00:00 ,18.04.2012 מאת: מערכת פורט2פורט

בכוונת שר התחבורה ישראל כץ להעביר בקרוב לאישור ועדת הכלכלה של הכנסת צו חדש, המרחיב את סוגי כלי הרכב שניתן לייבא לישראל ביבוא מקביל.

על פי התקנות החדשות, שיחתמו בקרוב על ידי כץ, לראשונה ניתן יהיה לייבא ביבוא מקביל כלי רכב מסחריים (טנדרים) שמשקלם אינו עולה על 3.5 טון, מהדגמים המיובאים כיום לישראל, וכן מדגמים נוספים שטרם יובאו.

יצוין שעד כה ניתן היה לייבא לישראל ביבוא מקביל כלי רכב פרטיים בלבד, שמשקלם הכולל אינו עולה על 3.5 טון.

כץ ציין שהוא נחוש לקדם את התחרות בענף הרכב, במטרה להוזיל את מחירי הרכבים ולאפשר לכל אזרח ליהנות ממגוון רחב יותר של כלי רכב.

לדבריו, התקנות החדשות יאפשרו לייבא ביבוא מקביל כל כלי רכב העומדים בתקינה האירופאית או האמריקאית, המיובא ביבוא הסדיר. כך, למשל, ניתן יהיה מעתה לייבא ביבוא מקביל רכב מסוג פולקסווגאן הן בתקינה האירופאית והן בתקינה אמריקאית.

מדי שנה מיובאים לישראל כ-40 אלף כלי רכב מסחריים (טנדרים) מדגמים שונים.

בנוסף מאפשרות התקנות החדשות הקלות ליבואנים ליבוא רכב הדרוש לבעלי עסקים לצרכי עסקיהם. זאת, גם אם דגם הרכב המבוקש אינו מיובא על ידי אותו יבואן.

מנהל אגף הרכב במשרד התחבורה אבנר פלור ציין שישנם מספר יזמים המצויים כיום בהליכים מתקדמים לייבוא מקביל של רכב. פלור הוסיף, שלאחרונה התקבלו גם פניות ליבוא מסחרי של רכבים בעלי תקינה אמריקאית, המיוצרים מחוץ למדינות נפט"א.

זאת ועוד, הצוות הבינמשרדי שהוקם על ידי כץ ליישום מסקנות דוח ועדת זליכה, לרפורמה בענף הרכב, צפוי בקרוב להביא בפני השר המלצות נוספות לאמצעי פעולה משלימים להגברת התחרות בענף.