בנימין מרדכי זכתה במכרז להקמת מחלף גולני

המחלף שיוקם בתוך פחות משלוש שנים לפי תנאי המכרז במפגש הכבישים 77 (בין חיפה לטבריה) ו-65 (בין עפולה לקרית שמונה) יהווה חלק מפרויקט "נתיבי ישראל" מיוזמתם של רה"מ ושר התחבורה כדי לחזק את רשת הכבישים והרכבות שבין מרכז הארץ לבין הנגב והגליל


00:00 ,19.07.2011 מאת: מערכת פורט2פורט

החברה הלאומית לדרכים הודיעה היום כי חברת התשתיות מרדכי בנימין היא הזוכה במכרז להקמת צומת גולני. הצומת המוכר לרבים במפגש הכבישים 77 (בין חיפה לטבריה) ו-65 (בין עפולה לקרית שמונה), יהפוך בעוד פחות משלוש שנים למחלף. החברה הלאומית לדרכים קיבלה לאחריותה את הפרויקט מממשלת ישראל לפני כשנה. מחלף גולני הינו חלק מפרויקט "נתיבי ישראל" – תכנית תחבורתית כלכלית וחברתית של ראש הממשלה בנימין נתניהו ושר התחבורה והבטיחות בדרכים ישראל כץ, שתחזק את רשת הכבישים והרכבות שבין מרכז הארץ לבין הנגב והגליל.

השר כץ ציין כי, "מחלף גולני המתוכנן שיחנך במהלך שנת 2013 יהווה חלק מתוואי הנסיעה של 'הזרוע המזרחית' אשר יקשר את צומת עמיעד לצומת התשבי ובהמשך לכביש 6".

מהחברה הלאומית לדרכים נמסר כי הפרויקט יבוצע בשיטת ה-Design Build  בה אחראי הזוכה במכרז גם על תכנון המחלף ולא רק על הקמתו. חמש חברות התמודדו על ביצוע הפרויקט שמוערך בכ-350 מיליון שקל. ההצעות נבחנו בעיקר במחיר ביצוע העבודות וביכולת לקצר את משך ימי העבודה למינימום האפשרי.

מנכ"ל החברה הלאומית לדרכים, האדריכל שי ברס ציין כי "המחלף תוכנן לתת מענה למגוון הצרכים של אלפי הנהגים החולפים במקום מדי יום. בנוסף לתנועת כלי הרכב בכבישים הראשיים 65 ו-77, תוכנן המחלף לתת מענה גם למבקרי אתר ההנצחה של חטיבת "גולני", מטיילים ביערות קק"ל הסמוכים, חקלאים והולכי רגל", אמר ברס. "לצורך כך, בחלקו המרכזי של המחלף יוקם גשר לכלי רכב מעל כביש 65, גשר להולכי רגל ומעברים תת- קרקעיים".

יו"ר החברה הלאומית לדרכים, מיכה גולדמן הוסיף כי מחלף גולני ישדרג את התנועה בצירים הראשיים של צפון המדינה "מחלף גולני הוא הראשון מתוך שבעה מחלפים חדשים שיוקמו לאורך כביש 77, כחלק מתוכנית ליצור רצף תחבורתי ללא רמזורים שיקשר בין מרכז הארץ לצפונה. מחלף גולני מצטרף לכביש עוקף קריות, צומת סומך, כביש 79, צומת המוביל, כביש 77, מחלף יגור ופרויקטים נוספים שביצועם הסתיים או יצאו לפועל בקרוב על ידי החברה הלאומית לדרכים" אמר גולדמן.