בפרויקט הענק המתבצע בכביש 531 על ידי משרד התחבורה, באמצעות הזרוע המבצעת חברת נתיבי ישראל, מתקיים ריבוד הכביש באספלט פרימיוםSMA הנקרא גם "אספלט שקט".
כביש 531 החדש הוא פרויקט תשתיות הכבישים הגדול ביותר הנבנה כיום בגוש דן. הכביש יהיה אחד מכבישי הרוחב המרכזיים באזור השרון, שיחליף את מסלולי הנסיעה בתוך הערים ויחבר את התנועה מכביש החוף לכביש חוצה ישראל דרך נתיבי איילון. הכביש יקשר בין כביש החוף (כביש 2), כביש חיפה-תל אביב הישן (כביש 4), וכביש חוצה ישראל (כביש 6). במרכזו ייסלל קו רכבת חדש ולצדו יוקמו שלוש תחנות רכבת חדשות. בפרויקט נבנים 12 מחלפים, 36 גשרים ומנהרות, שבילי אופניים ומסלולים להולכי רגל.
אספלט פרימיום שקט SMA היא תערובת מהמתקדמת ביותר הנמצאות כיום בשימוש בריבוד כבישי הארץ והעולם ונחשבת לתערובת אספלט פרימיום.
התערובת פותחה בגרמניה עוד בשנות ה-80 של המאה הקודמת. בארץ עשתה בה חברת נתיבי ישראל ניסויים באזורי כבישים שונים בארץ, שיפרה את התערובת והחלה להכניסו לריבוד כבישים מרכזיים בשנות ה-90.
אפיונה של תערובת אספלט פרימיום השקט SMA מאפשרת ספיגת רעשי המכונית. בתקופת המבחן של האספלט, הסתבר כי התערובת מפחיתה את עוצמת הרעש ב-5-3 דציבלים לעומת תערובת רגילה, שווה ערך להפחתת נפח התנועה במחצית.
בנוסף, אספלט פרימיום שקט SMA מנקז טוב יותר את מי הגשמים ובכך מונע החלקה וכן את התזת טיפות הגשם על ידי הצמיג. הדבר לא רק בטיחותי לנהגים על הכביש ולהולכי הרגל בהיבט של תאונות דרכים, אלא גם מונע התזת מים על הולכי רגל או על רכבים אחרים.
וכן, סימוני הכביש נראים טוב יותר על כביש זה לאורך זמן, גם כשהצבע נשחק מעט מפני הכביש עצמו.
יצוין כי תערובת אספלט פרימיום שקט SMAיקרה ב- 30% מהתערובת הרגילה ועלותה לשכבה העליונה עומדת על 48 שקל למ"ר.