תלונות סוכני המכס על תנאים תפעוליים בלתי מספקים במסוף מטענים נהר הירדן

לטענת סוכני המכס, חלים עכובים בלתי פוסקים בזרימת הסחורות במסוף.במכתב להנהלת רשות שדות התעופה מעלים סוכני המכס מספר טענות, שנמסרו גם בפגישה


00:00 ,09.06.2004 מאת: מערכת פורט2פורט
לטענת סוכני המכס, חלים עכובים בלתי פוסקים בזרימת הסחורות במסוף.

במכתב להנהלת רשות שדות התעופה מעלים סוכני המכס מספר טענות, שנמסרו גם בפגישה עם מנהל המסוף מר גוטליב. הטענה העיקרית נסבה סביב נושא העיכובים בהעברת המכולות דרך המסוף, מה עוד שסוכני המכס מצפים לגידול רב בשינוע המכולות בעתיד הקרוב, עקב חתימה על הסכמים עם מפעלים בירדן.

מנהלי המסוף הודו, לטענת סוכני המכס, כי הם מכירים בבעיה שנוצרה במסוף כתוצאה מהגידול שחל בכמויות המטענים המיועדים לעבור במעבר.

סוכני המכס טוענים כי המסוף מתוח מבחינת כח אדם ושעות פעילות עד קצה גבול היכול. וכי לפני מספר שבועות הובטח להם, בישיבה שנערכה במסוף, כי רש"ת תיתן פתרונות בתוך זמן קצר הן מבחינת כח אדם בשטח והן מבחינת החמרת הבטחון שהוא אחד הגורמים העיקריים לעיכובים בלתי פוסקים בזרימת הסחורות.

למרות שמר גוטליב, מנהל המסוף, ציין בפגישה כי בימים אלו נעשית פעילות לצורך הרחבת תשתיות שטח המטענים, הרי שלדעת סוכני המכס אין די בכך ויש לעשות מאמץ עליון להרחבת שעות הפעילות של המסוף, שינוי נהלים ותוספת כח אדם.

עוד מוסיפים ומציינים סוכני המכס כי חוק רשות שדות התעופה קובע חד משמעית כי הרשות חייבת לעשות למען מתן שירות נאות ללקוח על ידי התאמת ופיתוח תשתיות, שינוי נוהלים וכל הנדרש כדי שתוכל לעמוד בשירות הטוב והיעיל ביותר לאזרח.

לעומת זאת מציינים סוכני המכס כי טענות קשות שהופנו על ידם כנגד המכס באותה העת מצאו אוזן קשבת אצל מנהל המכס במסוף על ידי נתינת פתרונות באיוש נוסף של יחידות לחוצות בעבודה מחד, ובשינוי נוהלים, במסגרת החוק, מאידך, וצעדים אלו שנעשו ע"י המכס הביאו לשינוי מהותי בתפקוד המכס ולהעלאת התפוקה ללא תוספת מיוחדת של כח אדם וללא הוספת שעות פעילות אלא על ידי ניוד עובדים פנימי ושינוי תהליכים.
לדעת סוכני המכס יש לראות בהליכה לקראת הלקוח, במסגרת המותר והאפשרי, ברכה ללא צל של ספק.

"גשר נהר הירדן הינו הקשר הכלכלי, המדיני והפוליטי של מדינת ישראל וממלכת ירדן, הסכם השלום שנחתם בזמנו נתן ליחסים הכלכליים בין שתי המדינות משקל יתר, ועל קריסה של המעבר בין שתי המדינות עלולה (חס וחלילה) לגרום להתמוטטות אף ביחסים בין שתי המדינות", נאמר במכתב.

סוכני המכס פונים בקריאה נואשת מרש"ת לקחת את נושא המעבר בנהר הירדן בעדיפות ראשונה וליצר פתרונות מידיים מחד ופתרונות לטווח ארוך יותר מאידך.