תינתן קדימות במעבר קרני להעברת תוצרת חקלאית

מנכ"ל רשות שדות התעופה מר גבי אופיר נעתר לבקשת שר החקלאות ופיתוח הכפר מר שלום שמחון והורה על מתן קדימות להעברת תוצרת חקלאית במעבר קרני עד תום חודש הרמדאן (אחריי ראש השנה)


00:00 ,14.09.2006 מאת: מערכת פורט2פורט

מנכ"ל רשות שדות התעופה מר גבי אופיר נעתר לבקשת שר החקלאות ופיתוח הכפר מר שלום שמחון והורה על מתן קדימות להעברת תוצרת חקלאית במעבר קרני עד תום חודש הרמדאן (אחריי ראש השנה).
 
בפגישה שהתקיימה במהלך השבוע בין אופיר לבין מנכ"לית משרד החקלאות גב' יעל שלתיאלי סוכם בנוסף על הארכת שעות הפעילות של המסוף לטובת העברת התוצרת החקלאית, וכן סוכם, בתאום עם גורמי צבא כי התוצרת החקלאית תוכל להישאר בתנאי הבידוק גם בשעות הלילה דבר שיביא להארכת שעות הפעילות של המסוף.
 
השר שמחון והמנכ"לית שלתיאלי ציינו בסיפוק כי מדובר בהישג חשוב בראש ובראשונה עבור חקלאי ישראל הנמצאים בשיא העונה וכן עבור האוכלוסייה הפלשתינית המתכוננת לחודש הרמדאן. הפגישה עם מר אופיר התקיימה בהמשך לפגישה שנערכה בתחילת השבוע בין שמחון למתאם הפעולות בשטחים אלוף יוסף מישלב .
 
כפי שכבר פורסם, הסגירות החוזרות ונשנות של מסוף קרני וצמצום שעות ההפעלה גורמים לנזקים כבדים למגדלי הפירות שאינם מסוגלים לשווק לרצועת עזה את תוצרתם. מ"מ מנכ"ל ארגון נגדלי הפירות, יוסי הלפרין, העריך שהיקף הנזק יגיע השנה ל-30 מיליון שקל.
 
מגדלי הפירות משווקים מדי שנה 70 אלף טון פירות לרצועת עזה, ובהם מנגו, בננות, שזיפים ואפרסקים. מדובר בכ-15% מכלל ענף הפירות בישראל. בארגון מגדלי הפירות טוענים מזה תקופה ממושכת שבפועל, מצליחים המגדלים להכניס לרצועת עזה רק שליש מהכמות הנדרשת בתקופה זו של השנה. חלק מהמשאיות נאלצות לחזור על עקבותיהן כשהפרי עליהן וכבר אינו ראוי לשיווק.