תוכנית הפרישה ברכבת ישראל תחסוך לחברה כ-30 מיליון שקל בשנה

נחתמה תוכנית פרישה ברכבת ישראל: במסגרת התוכנית צפויים לפרוש כ-150 עובדים אשר כל אחד מהם יקבל בין 300 אלף שקל ל-750 אלף שקל. עלות הפרישה – 82 מיליון שקל


00:00 ,10.03.2008 מאת: מערכת פורט2פורט

נחתמה תוכנית פרישה ברכבת ישראל: במסגרת התוכנית צפויים לפרוש כ-150 עובדים אשר כל אחד מהם יקבל בין 300 אלף שקל ל-750 אלף שקל. עלות הפרישה – 82 מיליון שקל
 
בסוף השבוע נחתם הסכם לתוכנית פרישה בין הנהלת רכבת ישראל לראשי ועדי העובדים. התוכנית, במסגרתה יפרשו לפחות 150 עובדים, גובשה בשיתוף ובסיוע הממונה על השכר במשרד האוצר ורשות החברות הממשלתיות והיא סוכמה לאחר מו"מ ממושך שארך כשנתיים בין הנהלת הרכבת, ועד העובדים ונציגי הסתדרות העובדים.
 
תוכנית הפרישה הנאמדת בעלות כוללת של כ-82 מיליון שקל (בין 300 ל-750 אלף בממוצע לעובד בהתאם למסלול הפרישה) תמומן ממקורות פנימיים של רכבת ישראל. ברכבת מציינים כי החיסכון לרכבת בעקבות תוכנית הפרישה נאמד בכ-30 מיליון שקל לשנה.
 
תוכנית הפרישה מוגבלת לשנה אחת וכוללת שני מסלולי פרישה: מסלול יציאה לפנסיה מוקדמת ומסלול פרישה מוקדמת עם פיצויי פרישה מוגדלים לעובדים שאינם עומדים בתנאי הגיל והוותק של מסלול הפנסיה. הסכם הפרישה יובא בימים הקרובים לאישור דירקטוריון הרכבת.
 
כזכור, במסגרת ההסכם הקיבוצי שנחתם ביולי 2003 עם הפיכת הרכבת לחברה ממשלתית והפרדתה מרשות הנמלים והרכבות, נקבע בין היתר כי יפרשו 150 עובדים במסגרת תוכנית התייעלות.מאז אותו סיכום נבחנו מספר תוכניות פרישה אולם אף תוכנית לא הבשילה לידי מימוש עד לימים אלה.
 
החתימה על תכנית הפרישה הביאה לסיומה גם את ההתדיינות המשפטית הממושכת שהתנהלה במשך כ-4 שנים, אשר החלה לאחר החתימה על ההסכם הקיבוצי הקודם ובעקבות שינוי תקנון קרנות הפנסיה, עם קבוצה של 32 עובדים בנוגע לאופן חישוב תנאי פרישתם
. על פי ההסכם שגובש, לקבוצה זו יינתן החזר הוצאות משפטיות.
 
ברכבת ישראל מציינים היום כי התוכנית הנה חלק מצעדי ההתייעלות של הרכבת והיא תאפשר פרישת עובדים במסגרת תנאים משופרים מחד, וקליטת כ"א חדש, הנדרש לאור צמיחתה המאסיבית של החברה והגידול הצפוי בהיקף הפעילות מאידך.