תוכנית הפיתוח הרב שנתית של הרכבת בהיקף של כ-20 מיליארד ₪ יוצאת לדרך
נחתמו ההסכמים להסדרת דרכי פעולת חברת הרכבת בתחומי הפיתוח המקרקעין והסובסידיה. משרדי האוצר, התחבורה ומינהל מקרקעי ישראל חתמו אתמול עם חברת הרכבת על שלושה הסכמים שנועדו להסדיר את דרכי פעולתה של החברה
00:00 ,05.05.2004
נחתמו ההסכמים להסדרת דרכי פעולת חברת הרכבת בתחומי הפיתוח המקרקעין והסובסידיה
משרדי האוצר, התחבורה ומינהל מקרקעי ישראל חתמו אתמול עם חברת הרכבת על שלושה הסכמים שנועדו להסדיר את דרכי פעולתה של החברה (שהופרדה מרשות הנמלים והרכבות) בתחומי המקרקעין, הפיתוח והסובסידיה.
הסכמים אלו מסדרים לראשונה מזה תקופה ארוכה את מערכת היחסים שבין המדינה לבין הגורם הממונה על תחום התחבורה המסילתית בישראל, ומהווים חלק ממהפכה בתחום התחבורה הציבורית בכלל ובתחום הרכבות בפרט, מהפכה אותה מובילים משרדי האוצר והתחבורה.
הסכם הפיתוח, כולל תכנית פיתוח רב שנתית לתקופה של 6 שנים, במסגרתו תשקיע המדינה באמצעות חברת הרכבת סכום חסר תקדים, בהיקף של כ- 20 מיליארד ₪ מזה כ-13.5 מיליארד ₪ מתקציב המדינה. כספים אלה יאפשרו הקמת קווים חדשים ופיתוח קווים קיימים בכל רחבי הארץ.
הקווים העיקריים שיקומו ע"י חברת הרכבת הינם, קו מהיר ת"א
ם, קו רעננה - ת"א וקו ת"א - ראשל"צ מערב. בסה"כ מדובר ב - 24 פרויקטים האמורים להסתיים עד סוף שנת 2008.
כמו כן, נקבע בהסכם הפיתוח כי חברת בקרה, שימנה החשב הכללי, תוודא כי כל הפרויקטים שתבצע חברת הרכבת יבוצעו במסגרת התקציב ולוחות הזמנים הקבועים בהסכם.
הסכם המקרקעין יסדיר את אופן השימוש שתעשה חברת הרכבת בקרקעות המדינה. ע"פ ההסכם, קיבלה חברת הרכבת זכויות במקרקעין שישמשו לצורך סלילת מסילות הרכבת, הקמת תחנות, מתחמים תפעוליים וכיוצא בזה. במסגרת ההסכם, נשמרת הזכות למדינה להכניס מפעילים נוספים לתחום הרכבות בעתיד.
ההסכם השלישי שנחתם הינו הסכם הסובסידיה שנועד להסדיר את פעילותה השוטפת של חברת הרכבת.
משרדי האוצר, התחבורה ומינהל מקרקעי ישראל חתמו אתמול עם חברת הרכבת על שלושה הסכמים שנועדו להסדיר את דרכי פעולתה של החברה (שהופרדה מרשות הנמלים והרכבות) בתחומי המקרקעין, הפיתוח והסובסידיה.
הסכמים אלו מסדרים לראשונה מזה תקופה ארוכה את מערכת היחסים שבין המדינה לבין הגורם הממונה על תחום התחבורה המסילתית בישראל, ומהווים חלק ממהפכה בתחום התחבורה הציבורית בכלל ובתחום הרכבות בפרט, מהפכה אותה מובילים משרדי האוצר והתחבורה.
הסכם הפיתוח, כולל תכנית פיתוח רב שנתית לתקופה של 6 שנים, במסגרתו תשקיע המדינה באמצעות חברת הרכבת סכום חסר תקדים, בהיקף של כ- 20 מיליארד ₪ מזה כ-13.5 מיליארד ₪ מתקציב המדינה. כספים אלה יאפשרו הקמת קווים חדשים ופיתוח קווים קיימים בכל רחבי הארץ.
הקווים העיקריים שיקומו ע"י חברת הרכבת הינם, קו מהיר ת"א
ם, קו רעננה - ת"א וקו ת"א - ראשל"צ מערב. בסה"כ מדובר ב - 24 פרויקטים האמורים להסתיים עד סוף שנת 2008.
כמו כן, נקבע בהסכם הפיתוח כי חברת בקרה, שימנה החשב הכללי, תוודא כי כל הפרויקטים שתבצע חברת הרכבת יבוצעו במסגרת התקציב ולוחות הזמנים הקבועים בהסכם.
הסכם המקרקעין יסדיר את אופן השימוש שתעשה חברת הרכבת בקרקעות המדינה. ע"פ ההסכם, קיבלה חברת הרכבת זכויות במקרקעין שישמשו לצורך סלילת מסילות הרכבת, הקמת תחנות, מתחמים תפעוליים וכיוצא בזה. במסגרת ההסכם, נשמרת הזכות למדינה להכניס מפעילים נוספים לתחום הרכבות בעתיד.
ההסכם השלישי שנחתם הינו הסכם הסובסידיה שנועד להסדיר את פעילותה השוטפת של חברת הרכבת.
עשוי לעניין אותך
ACI נרתמה לסייע לפרוייקט חונכות של נערים עולים בעיר לוד
ערב מרוכז על נמל אשדוד בבי"ס "שקמים" באשדוד
התמ"ת: עלייה של למעלה מ – 11% ביצוא התעשייתי ברבעון הראשון של 2004
ארה"ב החליטה שלא לשנות את מיקומה של ישראל בנושא שמירה על זכויות בעלי קנין רוחני
מנכ"ל "TNT ישראל": המדינות המצטרפות לאיחוד האירופי - יעד אסטרטגי לשת"פ עם השוק הישראלי
הסתיים בהצלחה יום העיון "עסקים באוקראינה – כדאי"