תביעה בסך 4.5 מיליון שקל נגד המדינה ורש"ת: מונעות החזרת מיכלי פרי מהרצועה

9 חברות אריזה וקיבוץ ברעם טוענות, כי נפגעו מההחלטה לא להחזיר המיכלים שהועברו דרך מעבר קרני


00:00 ,28.09.2004 מאת: מערכת פורט2פורט
קיבוץ ברעם ותשע חברות מהצפון, העוסקות בקירור ואריזה של תוצרת חקלאית, הגישו לבית המשפט המחוזי בנצרת תביעה בסך 4.5 מיליון שקל נגד המדינה ורשות שדות התעופה. התובעות טוענות לנזקים שנגרמו להם עקב סגירת מחסום קרני להעברת סחורות לשטחי הרשות הפלשתינית.

בכתב התביעה טוענות החברות, באמצעות עו"ד עדי מיכלין, כי במחצית השנייה של 2003 והמחצית הראשונה של 2004 שווק פרי לשטחי הרשות במיכלים.

המיכלים הועברו למעבר קרני, ולאחר בדיקות הועמסו על משאיות של הרשות הפלשתינית. לאחר פריקתם, הוחזרו על-פי הנוהג המכלים הריקים למעבר קרני, ומשם צפונה לשם מילויים החוזר.

עוד נאמר בתביעה, כי לאחר סגירת מעבר קרני, וסירובן של המדינה ורשות שדות התעופה להתיר את מעבר המכלים הריקים לתחומי ישראל, נשארו אותם מכלים בשטחי הרשות הפלשתינית.

התובעים טוענים, כי רשות שדות התעופה שיתפה פעולה עם המדינה משיקולים זרים ולא פעלה כפי שהיא מחויבת על-פי חוק ותוך הפרת חוק יסוד: כבוד האדם וחירותו, לאפשר כניסה ויציאה של מיכלים בצורה מסודרת.

עוד נטען, כי המדינה לא יידעה את התובעות באפשרות שהמכלים לא יוכלו לחזור לישראל. לדברי התובעות, במשך שנים יצרה המדינה מצג, לפיו השקיעו התובעות את מרצן ברכישת מכלים לשיווק פרי לרצועה, דבר ששירת את האינטרסים של המדינה, ולאחר מכן שינתה את מצבן של התובעות לרעה בלי סיבה.

התובעות מעריכות את הנזקים שנגרמו להן כתוצאה מאובדן המיכלים ב-4.5 מיליון שקל.

טרם הוגש כתב הגנה. (ת.א 1135/04).