שת"פ בין איגוד לשכות המסחר למשרד התחבורה לשדרוג ענף הסחר ברכבים משומשים

משרד התחבורה יפעל לייעול השירות הניתן לחברי הלשכה במשרדי הרישוי המרכזיים ובעתיד תתאפשר לסוחרים ולציבור גישה לקבלת מידע על כלי רכב באמצעות האינטרנט


00:00 ,08.04.2008 מאת: מערכת פורט2פורט

משרד התחבורה יפעל לייעול השירות הניתן לחברי הלשכה במשרדי הרישוי המרכזיים ובעתיד תתאפשר לסוחרים ולציבור גישה לקבלת מידע על כלי רכב  באמצעות האינטרנט
 
"יש לפעול לקידום ענף הרכב המשומש בישראל. איגוד סחר הרכב שבלשכת המסחר הוא גוף המייצג סוחרים אמינים ומורשים. יחד עם האיגוד ועם הצוות בלשכת המסחר נמשיך ונעשה כל מאמץ להסדיר ענף מתפתח זה." כך אמר אתמול עוזי יצחקי, סמנכ"ל משרד התחבורה, במסגרת הכנס השנתי של איגוד סחר הרכב שבאיגוד לשכות המסחר, בהשתתפות נשיא איגוד לשכות המסחר, אוריאל לין, מנהל אגף הרישוי, ראנם חמאדה, מנהלת תחום רישוי רכב ומחשוב, קטי מוראלי, מנכ"ל האיגוד, יחזקאל דסקל, ויו"ר איגוד סחר רכב, אורי דגמי.
 
לדברי יצחקי, "פתיחת שוק הרכב לתחרות תביא לירידת מחירים ולשיפור השירות לצרכן." בנוסף לכך, יצחקי הביא עמו בשורות בתחום סחר הרכב: משרד התחבורה קיבל את עמדת האיגוד להפרדת תו הסוחר מיתר העיסוקים (גרריסט, מוסך וכו') המחזיקים בשלט במבחן. בנוסף, לסוחרים תתאפשר בעתיד גישה לקבלת מידע על כלי רכב כפי שנעשה בענף המקרקעין, והציבור יוכל לקבל מידע על רכבים באמצעות האינטרנט. כמו כן, משרד התחבורה יפעל לייעול השירות הניתן לחברי הלשכה במשרדי הרישוי המרכזיים.
 
אוריאל לין, נשיא האיגוד, אמר כי "מטרתנו היא להפוך את נושא סחר הרכב לתחום עיסוק מפוקח הכפוף לנורמות התנהגות בהתאם לאמנת השירות של איגוד סחר הרכב. בעוד שבעבר כמעט כל העסקאות נעשו בין אנשים פרטיים וסוחרי רכב קטנים, הרי שהיום למעלה מ-50% ממכירת המכוניות המשומשות מתבצעות על ידי  חברות הליסינג, 20%-30% בחברות מתמחות ברכבים משומשים, והיתר בשוק הפרטי."
 
לין ציין כי "היקף הסחר במכוניות משומשות בישראל הוא כ-600 אלף מכוניות בשנה (נתוני 2007). אמנם ההיקף הכספי של הסחר נמוך יותר, בגלל ערכן של המכוניות המשומשות, אולם גם כך הוא גדול יותר מההיקף הכספי של הסחר ברכב חדש."
 
איגוד סחר הרכב מאגד את חברות הסחר ברכב משומש המחזיקות ב"תו סוחר" מטעם משרד התחבורה. מטרתו למצב את מעמדם של סוחרי הרכב החברים באיגוד לשכות המסחר כסוחרים אמינים ומורשים, במגמה לשפר את תודעת הצרכנים ולפתח מעמד איתן מול קובעי המדיניות.