שר התשתיות בן אליעזר: בוחנים השבת הפיקוח על מחירי הסולר והגפ"מ

שר התשתיות אמר את הדברים בכנס משק הדלק. יו"ר ארגוני המוניות: הודעתו של השר היא תפנית חיובית בהתייחסות הממשלה למשבר הדלק


00:00 ,20.07.2008 מאת: מערכת פורט2פורט

שר התשתיות אמר את הדברים בכנס משק הדלק. יו"ר ארגוני המוניות: הודעתו של השר היא תפנית חיובית בהתייחסות הממשלה למשבר הדלק
 
מינהל הדלק במשרד התשתיות ערך לאחרונה כנס בנושא תכנית האב למשק הדלק בישראל. הכנס נערך במעמד שר התשתיות הלאומיות, בנימין (פואד) בן אליעזר, ובהשתתפות נציגי משרדי האוצר, הביטחון, הפנים והתחבורה, נציגי חברות הדלק, התאחדות התעשיינים, איגוד חברות הדלק, ארגון תחנות הדלק, חברת החשמל, חברת נמלי ישראל, נציגי פי גלילות, מכון הנפט, קצא"א, נציגי רשות ההגבלים העסקיים ועוד.
 
שר התשתיות הלאומיות, בנימין (פואד) בן אליעזר דיבר בפני באי הכנס ואמר: "אף אחד לא שיער, גם בחלומות הפרועים ביותר שלו, כי מחיר חבית נפט יגיע לאן שהגיע. מאז כניסתי לראשונה ללשכת שר התשתיות הלאומיות, עלה מחיר ה'זהב השחור' בשיעור של למעלה מ-400%"
 
השר הוסיף כי הוא רואה לנגד עיניו ארבע מטרות מרכזיות של משרד התשתיות הלאומיות במשק הדלק והן:
אספקת דלקים ברגיעה ובשעת חירום; הסדרה, תחרותיות ויעילות במשק הדלק; פיתוח בר קיימא וצמצום ההשלכות השליליות הכרוכות בפעילות משק הדלק; הגברת האכיפה.
 
השר בן אליעזר ציין כי "בימים אלה אנו מסירים את הפיקוח מבנזין 96 אוקטן, אך בד בבד בוחנים את השבת הפיקוח על הסולר. בנוסף אנו בוחנים את השבת הפיקוח על הגפ"מ, בין אם בשער בית הזיקוק ובין אם לצרכן הסופי".
 
והוסיף כי אנשי משרדו בוחנים צעדים לחיסכון בדלק בהם גיוון מקורות האנרגיה לתחבורה, שימוש בדלקים ובכלי רכב בתקנים מתקדמים, עידוד כלי רכב יעילים ונקיים וגריטת כלי רכב ישנים והגדלת התקציב לפיתוח בר קיימא באנרגיה לתחבורה.
 
אברהם פריד, יו"ר ארגוני המוניות, ציין בתגובה לדברי השר כי הודעתו של השר היא תפנית חיובית בהתייחסות הממשלה למשבר הדלק. פריד קרא לשר להביא לממשלה הצעת החלטה להקפיא את הבלו על הסולר עד שמחירי הנפט יתייצבו.