שר התחבורה: תוכניות להשקעות בתשתיות בהיקף של כ-22 מיליארד שקל

השר ישראל כ"ץ הציג בפני ועדת הכספים של הכנסת את תקציב הפיתוח של משרד התחבורה לשנתיים הקרובות. ההשקעה כוללת השלמת נמל הכרמל בחיפה ורכש ציוד עבור חברת הנמל


00:00 ,24.06.2009 מאת: מערכת פורט2פורט

השר ישראל כ"ץ הציג בפני ועדת הכספים של הכנסת את תקציב הפיתוח של משרד התחבורה לשנתיים הקרובות. ההשקעה כוללת השלמת נמל הכרמל בחיפה ורכש ציוד עבור חברת הנמל
 
שר התחבורה והבטיחות בדרכים, ישראל כ"ץ, הציג היום בפני ועדת הכספים של הכנסת את תקציב הפיתוח של משרד התחבורה לשנתיים הקרובות (שנים 2009 ו-2010) בהיקף של כ-22 מיליארד שקל, כולל הרשאה להתחייב.
 
כ"ץ ציין כי היקף ההשקעה בפיתוח התחבורה בישראל בשנים 2009 - 2010 צפוי להגיע לכ-11 מיליארד שקל בכל שנה. ההשקעה כוללת את תקציב המדינה, תקציבי רשות שדות התעופה (רש"ת), חברת נמלי ישראל (חנ"י), חברות הנמלים והשקעות של הסקטור הפרטי.
 
שר התחבורה הדגיש כי התקציב נותן דגש מיוחד על תוכניות לאומיות רב-שנתיות לבטיחות בדרכים ולפיתוח תשתיות התחבורה. תוכניות אלה כוללות קירוב הפריפריה למרכז הארץ, עידוד השימוש בתחבורה הציבורית, המשך יישום מדיניות "השמיים הפתוחים" בתעופה, קידום רפורמות בנמלים ושינויים מבניים נוספים בענף התחבורה.
 
שר התחבורה הודיע ליו"ר ועדת הכספים, ח"כ משה גפני, כי בכוונתו לעקוב מקרוב אחר ביצוע כל תוכניות משרד התחבורה והתאגידים הקשורים אליו ולוודא אישית את יישומן בפועל במהירות האפשרית.
 
בין הפרוייקטים המסילתיים המתוכננים לשנים 2009 – 2010: המשך הקמת הקו הראשון של הרכבת הקלה בירושלים, השלמת תשתית ובחירת מפעיל לפרוייקט "המטרונית" בחיפה, הקמת רכבל מלב המפרץ לאוניברסיטת חיפה והמשך הקמת קו הרכבת המהיר מתל אביב לירושלים.
 
התקציב כולל בין השאר את הקמת קו הרכבת בין אשקלון לבאר שבע, הכפלת מסילת הברזל בין רחובות לאשדוד, סלילת קו מת"א - ראשון לציון (מערב) לאשדוד, הקמת מערכת הסעת המונים (קו BRT) בשרון, בציר כפר סבא- רעננה - הרצליה - תל אביב, קידום מערכת הסעת המונים בין חיפה והקריות לנצרת וקידום קו BRTבציר רחובות- חולון – תל אביב.
 
בנוסף לכך כולל התקציב פיתוח כבישים עירוניים ובינעירוניים בכל רחבי הארץ. הפיתוח יכלול בין השאר את הרחבתו של כביש 79 בין צומת המוביל לצומת סומך (כולל הקמת מחלף בין הצמתים), סלילת כביש עוקף קריות במטרופולין חיפה, הפיכת כביש 40 בין באר שבע לצומת הנגב לכביש דו-מסלולי וסלילת דרך אם המושבות בבני ברק ודרך דשנים באזור הקריות.
 
עוד בתוכנית השלמת בנייתם של מחלפים בצמתים עד הלום ואשדוד, השלמת הפיכת כביש מס' 1 מזרח, מירושלים לים המלח לכביש דו מסלולי וכן שורה ארוכה של פרוייקטים בטיחותיים נוספים הכוללים טיפול במוקדי סיכון.
 
בתחום התעופה כוללת התוכנית את הארכת מסלול ההמראות והנחיתות המרכזי של נתב"ג (מסלול 03/21), במטרה להגדיל את יכולת הקיבולת של השדה ואת רמת הבטיחות, בניית מגדל פיקוח חדש וקידום הקמת זרוע רביעית בנתב"ג שתאפשר להגדיל את קיבולת הטרמינל ולשפר את השירות לנוסעים. כמו כן תוקם מערכת בידוק ביטחונית, אוטומטית בטרמינל שבנתב"ג.
 
בתחום הספנות יושלם נמל הכרמל בחיפה ותיושם תוכנית ההצטיידות של חברת נמל חיפה, הכוללת רכישת מנופי גשר ומנופי שער. כמו כן תקודם זמינות ותכנון נמלי העתיד באשדוד וחיפה.