השר ישראל כ"ץ הציג את עיקרי מדיניותו ואמר כי הוא תומך במתווה הרפורמה ומציע הידברות מלאה עם העובדים ושיתופם ברכישת מניות חברות הנמל. בין מטרותיו: סלילת כביש חוצה ישראל עד צומת כברי, חזרה של ישראל לדירוג העליון בתחום התעופה תוך שנה
שר התחבורה הטרי, ישראל כ"ץ, זימן הבוקר ללשכתו בת"א את נציגי כל כלי התקשורת בישראל למה שהוגדר כ"מפגש היכרות" שבמסגרתו הציג השר את עיקרי תוכניתו והמדיניות שבה הוא מבקש לנקוט לאורך כהונתו כשר התחבורה.
מהמפגש ניכר כי קידום פרוייקטים להנחת רשת מסילות רכבת לאורך כל הדרך מאילת שבדרום עד לקריית שמונה שבצפון עומדת בראש סדר העדיפויות של משרד התחבורה בשנים הקרובות. לדברי השר כ"ץ, בכוונתו להפעיל את כל כובד משקלו על מנת להבטיח שמסילת הברזל עד אילת תצא אל הפועל. השר ציין גם שורת פרוייקטים לטווח הקצר שיש להשלים לרבות הנחת מסילת רכבת בגליל המערבי, מסילת הגליל העליון, מסילת העמק, מסילת עירון וכמובן חיבור נמלי הים והאוויר אל רשת הרכבת. לדברי השר כ"ץ, סך ההשקעה הנדרשת להשלמת מסילות עומדת על כ-40 מיליארד שקל בפריסה תקציבית עד שנת 2020.
בהתייחסו לנושא נמלי הים ציין שר התחבורה כי הוא תומך במתווה הרפורמה למרות שהיתה לה הצלחה מוגבלת בלבד, שכן היא לא יצרה תחרות אמיתית בין הנמלים. כ"ץ ציין כי בכוונתו לקדם את נושא הרפורמה תוך הידברות עם עובדי הנמלים וההסתדרות. השר הציג שתי אפשרויות העומדות בפניו. הראשונה, שכונתה על ידו "הדרך המינימליסטית", לפיה יש להמשיך במתווה להנפקת 15% ממניות חברות הנמל בשנת 2010 ועד 49% מהמניות עד 2011 ובעצם להתעלם משאר הגורמים. לדברי השר, על פי מתווה זה יתעוררו לאורך הדרך בעיות רבות ולבסוף יתקבלו שני מונופולים שיהיו פרטיים בחלקם ולא תהיה תחרות אמיתית. האפשרות השנייה שהציג השר, אותה הוא כינה "קלפים פתוחים" מציעה הידברות מלאה עם העובדים תוך הסכמה בין הצדדים ובמסגרתה יתאפשר לעובדים להשתתף ברכישת מניות ובכך להבטיח הסדרת נושא התחרות, ניהול הנמל והקמת הרציפים המתחרים. "הדבר יחייב פיצוי נדיב לעובדים וזה נעשה במקומות רבים בעולם. אני חושב שזו הדרך הנכונה ואני מאמין שהיא תוסכם על הצדדים. אחרי ששמעתי את כלל הגורמים, אני בספק אם תהיה תחרות או רפורמה אם אין הסכמה באמצעות הידברות. משרד התחבורה ישמח לסייע. נמלים בתחרות עוזרים למשק", סיכם השר.
באשר לנושא כבישים ותשתיות ציין השר כי הוא הנחה את כל הגורמים להביא לכך שכביש חוצה ישראל ייסלל עד לצומת כברי בצפון. "כמו כן, הנחיתי את מע"צ לסיים את כל הפרוייקטים הסמוכים לכביש בהקדם האפשרי (צומת סומך, המוביל, קריות) כדי שניתן יהיה לקדם את פרוייקט חוצה ישראל. זו תהיה בשורה גדולה מאוד לכל אנשי הגליל המערבי והדבר יחבר אותם למרכז הארץ במהירות", ציין.
באשר לנושא התעופה האזרחית אמר השר כ"ץ כי מדובר בנושא מורכב וכואב. "מכל מה שראיתי, הרווחנו בצדק את ההורדה בדירוג – לא היתה כאן מקריות. זה מדהים שמדינה עם חיל אוויר כזה ועם איכויות בתעשיית התעופה לא השכילה למנף זאת גם לתעופה אזרחית. בתוך שנה מדינת ישראל חייבת לחזור לדירוג העליון תוך יישום צעדים נדרשים", אמר.
באשר למינוי מנכ"ל למשרדו ציין השר כי אין בכוונתו למנות מנכ"ל בימים הקרובים וכי עם סיום כהונתו של גדעון סיטרמן הוא יתייעץ עם הגורמים המקומיים במשרדו.
השר ציין כי השקעה בתשתיות היא אחד הכלים המעודדים צמיחה ובפרט בתקופה זו. "גם במשרד האוצר מבינים זאת והם בהחלט נוטים לאשר ולקדם את הפרוייקטים האלה בסכומים לא מבוטלים. כרגע יש הידברות על שורת נושאים ובהחלט אני מזהה מגמה לאשר אותם. אני רואה זאת כמשימה חשובה ביותר מבחינתי. יש בתכניות לא מעט חסמים. אני מתכוון לדבר עם ראש הממשלה ועם שר האוצר ועם כל מי שיוכל לסייע על מנת להסיר חסמים אלה. יש הזדמנות לנצל את המשבר כדי להאיץ תכניות וראש הממשלה הינו שותף קל וזמין בקידום נושאים מעין אלה".
השר כ"ץ סיכם ואמר כי "משרד התחבורה הוא משרד התשתיות האמיתי ובאוצר יש הבנה ונכונות להפנות מיליארדים לנושא".
שר התחבורה: נקדיש 40 מיליארד שקל לפיתוח מסילות ברזל
השר ישראל כ"ץ הציג את עיקרי מדיניותו ואמר כי הוא תומך במתווה הרפורמה ומציע הידברות מלאה עם העובדים ושיתופם ברכישת מניות חברות הנמל. בין מטרותיו: סלילת כביש חוצה ישראל עד צומת כברי, חזרה של ישראל לדירוג העליון בתחום התעופה תוך שנה
00:00 ,04.05.2009
עשוי לעניין אותך
נחנך אתר לבידוק רכבים במכס חיפה
טרנסוורלד לוגיסטיקה זכתה באות הוקרה מלשכת המסחר
עלייה של כ-10% ביצוא ההייטק לצפון אמריקה
רז וסגיס חגגו עצמאות בנמל אשדוד
קניין רוחני: ישראל תישאר בסיווג Priority Watch List
אשדוד: צוין יום הזיכרון לחללי מערכות ישראל ולנפגעי פעולות האיבה