שר התחבורה מופז: 10 משרדי רישוי חדשים יוקמו במהלך שנת 2008

המשרדים יוקמו עד להשלמת המהפכה במשרדי הרישוי במסגרתה יציעו תחנות שירות שיופעלו על ידי זכיינים פרטיים את מרבית השירותים הניתנים במשרדי הרישוי


00:00 ,18.03.2008 מאת: מערכת פורט2פורט

המשרדים יוקמו עד להשלמת המהפכה במשרדי הרישוי במסגרתה יציעו תחנות שירות שיופעלו על ידי זכיינים פרטיים את מרבית השירותים הניתנים במשרדי הרישוי
 
10 משרדי רישוי חדשים יוקמו במהלך שנת 2008 בכל רחבי הארץ, במטרה להקל על לחץ הפונים למשרדי הרישוי. כך הודיע שר התחבורה והבטיחות בדרכים, שאול מופז, במסגרת כנס של אגף הרישוי שנערך בירושלים.
 
מופז מסר כי משרדי הרישוי החדשים יוקמו בנצרת עלית, עיר הכרמל (דליה ועוספיה), יוקנעם, סכנין, ירכא, נהריה, מעלה אדומים, שדרות, מודיעין ורהט.
 
שר התחבורה ציין כי בנוסף לכך ישופצו או יועתקו ממקומם 6 משרדי רישוי נוספים במרכז הארץ ובדרומה. מדובר במשרדי הרישוי שבחולון ירושלים, חיפה, פתח תקווה, אשדוד  ודימונה.
 
לדברי מופז הקמתם של משרדי הרישוי החדשים נועדה להקל על האזרחים הנזקקים לשירותי הרישוי וזאת עד להשלמת המהפכה שיוזם המשרד בתחום הרישוי והנהיגה. על פי רפורמה שמנהיג משרד התחבורה יפעילו זכיינים פרטיים עשרות נקודות שרות בכל רחבי הארץ שבהן יבוצעו רוב הפעולות המבוצעות כיום במשרדי הרישוי.
 
המפעילים הפרטיים שיבחרו במכרז יפעילו כ-150 נקודות שירות, בהן ניתן יהיה בין השאר לחדש רשיונות נהיגה ורכב, להנפיק כפל רשיון במקרה של אובדן או גניבה, לקבל טפסים שונים של משרד הרישוי וכן לבצע פעולות נוספות המתבצעות כיום במשרדי הרישוי בלבד.
 
מופז ציין כי המציאות הקשה השוררת כיום במשרדי הרישוי, הנובעת ממחסור חמור בתקציבים, משאבים וטכנולוגיות, מחייבת אותנו לפעול מהר כדי להקל על מצוקתם של אזרחים.
 
"צריך להביא את משרד הרישוי אל האזרח ולא את האזרח למשרד הרישוי. אין שום סיבה שאזרחים הנזקקים לשירותי משרד הרישוי ישתרכו בתורים ארוכים ובהמתנות מיותרות לקבלת שרות" הוסיף מופז.
 
שר התחבורה ציין כי אחת הבעיות המרכזיות של משרד התחבורה היא הבירוקרטיה המקשה על כולנו לקדם נושאים לטובת כלל הציבור "יש להסיר את החלודה והקושי של הבירוקרטיה ולאפשר לאזרח לקבל שירות מהיר ויעיל והשינוי חייב להתרחש עכשיו ומהר" אמר מופז.