שר התחבורה, מאיר שטרית: "ועדת הכלכלה מעכבת חקיקה שנועדה להלחם בתאונות הדרכים"

השר הביע את מחאתו על כך שחברי הכנסת מגישים הצעות דחופות לסדר היום, אך בפועל, יוזמות חקיקה רבות של המשרד תקועות זמן רב בועדת הכלכלה, מה שפוגע ישירות במאמצי משרד התחבורה למצוא פתרונות לקטל בכבישים


00:00 ,10.03.2005 מאת: מערכת פורט2פורט

השר שטרית: "יוזמות חקיקה שנועדו לטפל ישירות בקטל בכבישים מעלות אבק חודשים ארוכים במסדרונות הכנסת"
 
השר שטרית השיב אתמול (ד') במליאת הכנסת על הצעה דחופה לסדר היום בנושא הקטל בדרכים, שהוגשה על רקע התאונות הקשות שקרו בסוף השבוע האחרון בכבישי הארץ. השר הביע את מחאתו על כך שחברי הכנסת מגישים הצעות דחופות לסדר היום, אך בפועל, יוזמות חקיקה רבות של המשרד תקועות זמן רב בועדת הכלכלה, מה שפוגע ישירות במאמצי משרד התחבורה למצוא פתרונות לקטל בכבישים.
 
השר שטרית הביא כדוגמא את הצעת החוק להשבתת כלי רכב במגרשים, אשר עברה בקריאה ראשונה ברוב מוחץ במליאת הכנסת, אך מעוכבת בידי וועדת הכלכלה. הצעת החוק מבקשת לאפשר השבתת כלי רכב ונעילתם במגרש מיוחד לתקופות קצובות, כענישה על עבירות תנועה חמורות במיוחד כנהיגה בשכרות, נהיגה תחת השפעת סמים ועוד. ההצעה באה להחמיר את הענישה הקיימת, וכן לפתור את העובדה שנהגים עבריינים, שהורשעו כבר בעבירות חמורות, מתעלמים משלילת רשיונם ונוהגים ללא רשיון תוך סיכון משמעותי של חיי אדם. ההצעה יושמה כבר במספר מדינות בעולם והביאה בכל מקום לירידה ניכרת במס' התאונות הקטלניות.

לטענת השר שטרית, למרות זאת, ועדת הכלכלה בחרה לרחם על כיסם של אותם עבריינים מועדים שרכבם יושבת, ולא לאשר את החוק לקריאה שנייה ושלישית.
 
השר שטרית: "עם כל הכבוד לנאומים במליאה, יש צורך דחוף גם במעשים. הדעת נותנת כי יוזמות חקיקה הקשורות ישירות לחיי אדם יקבלו עדיפות ראשונה, וכי חברי הכנסת יחשבו בראש ובראשונה על הצלת חיי אדם ולא על הפגיעה הפוטנציאלית בכיסם של העבריינים".
 
השר שטרית שב והתחייב כי בכוונתו להביא את המלצות ועדת שיינין, השוקדת בימים אלו על הכנת תכנית לאומית רב שנתית למלחמה בתאונות הדרכים, לממשלה ולכנסת במטרה ליישמן.