שר התחבורה מאיר שטרית: בקרוב : חידוש רשיון נהיגה בכל 10 שנים

שר התחבורה, מאיר שטרית, יגיש לאישור ועדת הכלכלה של הכנסת את תוכניתו להאריך את תוקף רשיונות הנהיגה ל- 10 שנים, במקום חמש שנים הנהוגות כיום.


00:00 ,25.07.2004 מאת: מערכת פורט2פורט
שטרית: המטרה לייעל את השירות ולמנוע טרחה מיותרת מהציבור

שר התחבורה, מאיר שטרית, יגיש לאישור ועדת הכלכלה של הכנסת את תוכניתו להאריך את תוקף רשיונות הנהיגה ל- 10 שנים, במקום חמש שנים הנהוגות כיום.

שר התחבורה ציין כי הכפלת תוקף רשיונות הנהיגה נועדה לייעל את השירות ולמנוע טרחה מיותרת מציבור הנהגים "אין כל הצדקה לטרטר את האזרחים כדי שיחדשו את רשיון הנהיגה שלהם מדי 5 שנים" הוסיף שטרית.

רשיונות הנהיגה המונפקים כיום מתחדשים אחת ל- 5 שנים בתאריך יום ההולדת. לנהגים חדשים ומחזיקי רשיון נהיגה מעל גיל 50 לרכב ציבורי, משא כבד, רכב הצלה ומסיעי תלמידים מתחדש רשיון הנהיגה אחת לשנתיים וכך גם לבעלי רשיונות נהיגה לרכב פרטי שעברו את גיל 65. בעלי רשיונות אלה ידרשו להמשיך ולחדש את רשיונות הנהיגה מדי שנתיים.

מנתונים שנאספו במשרד התחבורה עולה כי במדינות הקהילייה האירופאית מונפקים רשיונות הנהיגה לתקופות ארוכות יותר. באוסטרליה, בלגיה, בולגריה, צ'כיה, שוויץ, צרפת, גרמניה, הונגריה, פולין ותורכיה מונפק רשיון הנהיגה לתקופה בלתי מוגבלת.

באנגליה, הולנד, אירלנד, פינלנד ודנמרק מונפק הרשיון לתקופה בלתי מוגבלת עד גיל 70 ולאחר מכן הוא מתחדש לתקופה מוגבלת. ברוסיה ובשבדיה מונפק הרשיון ל- 10 שנים ואילו בספרד ובאוסטרליה הוא מונפק לתקופה מוגבלת בין שנה ל- 10 שנים, בהתאם לסוג הרשיון.

בישראל כיום ישנם כ- 3 מיליון בעלי רשיונות נהיגה לרכב. קצב הגידול השנתי של מחזיקי רשיון נהיגה לרכב גדול משעור גידול האוכלוסייה ועומד בשנים האחרונות על כ- 4% בממוצע. כ- 75% מבעלי רשיונות הנהיגה בישראל הינם בעלי רשיון לרכב פרטי ומסחרי עד 4 טון.