שר התחבורה מאיר שטרית קיבל לידיו את הדו"ח אשר חיבר פרופ' משה ליבנה, ואשר דן בנושא גובה המהירות המומלץ בכבישי ישראל.
השר עיין בדו"ח ודן בו עם חברי הוועדה והחליט בשל החשיבות הציבורית הנרחבת שיש לנושא, ובשל ההשלכות התחבורתיות שיש ליישומו, כי יש לקיים דיון ציבורי במסקנותיו.
עפ"י החלטת השר שטרית יימסר הדו"ח לגופים ולעמותות הרלוונטיות העוסקות בנושא והן יוזמנו להשתתף ביום עיון שיוקדש לדיון במסקנות הועדה.
בנוסף, החליט השר כי על הכנסת לקיים דיון מקיף בנושא.
עפ"י המסקנות העיקריות של הדו"ח, אין להעלות המהירות המירבית מעל למקסימום הקבוע בחוק של 110 קמ"ש;ניתן להעלות את המהירות המותרת בכבישים המוגדרים כמהירים מ- 100 ל- 110 קמ"ש;יש להותיר את המהירות המירבית בדרכים מהירות פרבריות (דוגמת נתיבי איילון) על 90 קמ"ש.
מסקנות נוספות: יש לשקול העלאת מהירות הנסיעה מ- 90 קמ"ש ל- 100 קמ"ש בדרכים דו מסלוליות ממוחלפות (דוגמת כביש מס' 5). העלאת המהירות תיקבע לאחר בדיקה הנדסית של מאפייני הדרך ולא באופן גורף;לצד העלאת המהירות יש להגביר את אכיפת המהירות החוקית;יש להקים ועדה מקצועית קבועה לבדיקת המהירות המרבית המומלצת אשר תייעץ למפקח על התעבורה.
שר התחבורה יוזם דיון ציבורי בנושא גובה המהירות המומלץ בכבישים
שר התחבורה מאיר שטרית קיבל לידיו את הדו"ח אשר חיבר פרופ' משה ליבנה, ואשר דן בנושא גובה המהירות המומלץ בכבישי ישראל
00:00 ,14.07.2005
עשוי לעניין אותך
תא"ל במיל. יחזקאל דסקל מונה למנכ"ל איגוד לשכות המסחר
אושרה לקריאה ראשונה הצעת החוק של ח”כ אמנון כהן המחייבת כתיב אחיד בשלטי דרכים
ארגון מגדלי הפירות מבקש משר החקלאות סיוע דחוף בהיקף של 17 מיליון שקל למגדלי הפירות
מהחודש הבא יחודש הפיקוח על מחירי טיסות סדירות מאירופה לישראל
יוסי ביבאס מצטרף להנהלת ארגון התאגידים של סוכני המכס
ההסתדרות דורשת את התערבות שר האוצר לפתרון בעית מענק ההפרטה לעובדי צים