שר התחבורה והחשב הכללי סגרו את התנאים המסחריים לבניית קטע 18 ע"י חברת דרך ארץ ככביש אגרה

קטע 18 הינו המשך של הקטע המרכזי בכביש חוצה ישראל וממשיך ממחלף עירון עד כביש 70 (ואדי מילק). המו"מ לביצוע הקטע הצפוני נמשך זמן רב וכאמור היום סוכמו התנאים המסחריים


00:00 ,26.06.2005 מאת: מערכת פורט2פורט

שר התחבורה הביא לגישור הפערים המסחריים בהסכם לבניית קטע 18 ע"י חברת דרך ארץ
 
היום, בפגישה שקיים שר התחבורה מר מאיר שיטרית עם החשב הכללי, ד"ר ירון זליכה, מנכ"ל חברת חוצה ישראל מר יהודה כהן ועם מר פיני כהן ומר עוזי ורדיגר מחברת דרך ארץ ובהשתתפות מנכ"ל משרד התחבורה גושרו הפערים האחרונים בין הצדדים וסוכמו סופית התנאים המסחריים לביצוע הקטע הצפוני בכביש חוצה ישראל – קטע 18.
 
קטע 18 הינו המשך של הקטע המרכזי בכביש חוצה ישראל וממשיך ממחלף עירון עד כביש 70 (ואדי מילק). המו"מ לביצוע הקטע הצפוני נמשך זמן רב וכאמור היום סוכמו התנאים המסחריים.
 
במסגרת המו"מ הבטיחה הממשלה רשת ביטחון לחברת דרך ארץ, כאשר רשת הביטחון נגזרת מעלות ההקמה של הכביש ע"י הממשלה. חברת דרך ארץ התחייבה כי היא תשלים את סלילת הקטע בתוך שנתיים וחצי.
 
חברת חוצה ישראל אשר ביצעה במקום עבודות הכנה בחודשים האחרונים תפקח על ביצוע הפרוייקט.
 
השר מאיר שטרית בירך על השלמת המו"מ: "כעת תוכל חברת דרך ארץ לצאת לעבודות הסלילה. עם תום העבודות בקטע 18 ובקטעים 19-20 בדרום, צפוי כביש חוצה ישראל לקבל דחיפה משמעותית לפעילותו ולצעוד צעד משמעותי נוסף לקראת חיבור כל הארץ לאורכה, ובכך תוגשם מטרתו האמיתית של פרוייקט לאומי זה".
 
מנכ"ל כביש חוצה ישראל, מר יהודה כהן, בירך על הסיכום המקטין את היקף רשת הביטחון של המדינה במאות מליוני שקלים ביחס לסיכום שהושג בסוף 2002 ותואם את תחזיות התנועה של המדינה.
 
מאגף החשב הכללי, ד"ר ירון זליכה, נמסר כי פרויקט זה הוא חלק מתנופת הפיתוח בתחום התשתיות שהוביל החשב הכללי בשנה האחרונה הכוללת את השלמת המכרז וקבלת ההצעות לכביש 431, בניית תשתית הגז הטבעי הן בנתיב הימי (אשר כמעט הושלמה) והן בנתיב היבשתי, פרסום מכרז להקמת נתיב מהיר בכניסה לת"א ובחינת הקמת נתיבים מהירים נוספים, הסגירה הפיננסית של הרכבת הקלה בירושלים אשר נמצא כבר בתהליך תכנון מתקדם, הסגירה הפיננסית של מתקן ההתפלה בפלמחים אשר העבודות עליו מתחילות בימים אלה, פרסום המכרז למתקן ההתפלה בחדרה, קבלת ההצעות הצפויה בחודש הבא לבניית בית סוהר פרטי בב"ש, השלמת המו"מ עם חברת כרמלטון על בניית מנהרות הכרמל וחתימת הסכם הפיתוח עם רכבת ישראל.