שר התחבורה הגיש לראש הממשלה את דו"ח ועדת שיינין

שר התחבורה מאיר שטרית הגיש הבוקר לראש הממשלה אריאל שרון את דו"ח הועדה להכנת תכנית לאומית לבטיחות בדרכים (ועדה בראשותו של ד"ר יעקב שיינין). בפתיחת הישיבה סקר השר שטרית בפני רה"מ את עיקרי הדו"ח והדגיש כי לראשונה הוכנה תכנית רב מערכתית ורב שנתית למלחמה בתאונ


00:00 ,05.07.2005 מאת: מערכת פורט2פורט

שר התחבורה מאיר שטרית הגיש הבוקר לראש הממשלה אריאל שרון את דו"ח הועדה להכנת תכנית לאומית לבטיחות בדרכים (ועדה בראשותו של ד"ר יעקב שיינין). בפתיחת הישיבה סקר השר שטרית בפני רה"מ את עיקרי הדו"ח והדגיש כי לראשונה הוכנה תכנית רב מערכתית ורב שנתית למלחמה בתאונות הדרכים. השר שטרית ציין בפני רה"מ כי ראוי ונושא תאונות הדרכים יזכה לעדיפות לאומית עבור ממשלת ישראל.
 
השר שטרית הודה לרה"מ על נחישותו בקידומה של התכנית והביע תקוותו כי הממשלה אכן תביא לאישורו ויישומו המהיר של הדו"ח. שטרית ציין כי היעד אשר נקבע עבור התכנית המוצעת הוא הפחתה של 30% ממספר ההרוגים בתאונות הדרכים בעוד 5 שנים והפחתה של 50% בעוד 10 שנים.
 
ראש הממשלה בירך את חברי הועדה על שהשלימו את כתיבת הדו"ח. מדבריו: "הדו"ח מציע לנקוט במגוון רחב של צעדים ששילובם יכול להביא לשיפור אמיתי בדרכים. הממשלה בראשותי תתייחס בכל הרצינות הראויה לדו"ח הזה וכבר בעוד שבוע וחצי בכוונתי ובכוונת שר התחבורה להביא את הדו"ח הזה לדיון בממשלה". רה"מ הוסיף כי הוא בטוח שניתן לשפר את המצב בכבישים: "זוהי חובתנו ואני מאמין שהתכנית הזו תסייע לנו בכך".
 
בתחילת הישיבה הוגשו לרה"מ ע"י אבי נאור – יו"ר עמותת "אור ירוק" – ספרי חתימות 1.2 מיליון אזרחי המדינה אשר חתמו על עצומה הקוראת לממשלת ישראל לאמץ את התכנית. רה"מ הביע את התפעלותו ממספרם הרב של התומכים והודה לנאור על פעילותו בתחום. השר שטרית ציין כי יש לראות במספר הרב של החותמים קריאה ברורה של הציבור לאימוץ תכנית שכזו למאבק בקטל בדרכים.