שר האוצר הכריז על כביש החוף בפרויקט בעל תשתית לאומית

מדובר על קטע הכביש שבין מחלף חבצלת ועד מחלף זיכרון יעקב. הפרויקט יכלול הרחבה של הכביש, שיפורים גיאומטריים והסדרת מחלפי ינאי, אולגה וקיסריה


00:00 ,26.11.2006 מאת: מערכת פורט2פורט

מדובר על קטע הכביש שבין מחלף חבצלת  ועד מחלף זיכרון יעקב. הפרויקט יכלול הרחבה של הכביש, שיפורים גיאומטריים והסדרת מחלפי ינאי, אולגה וקיסריה
 
שר האוצר אברהם הירשזון הכריז על פרויקט כביש מס' 2 (כביש החוף) בין מחלף חבצלת בדרום ועד מחלף זיכרון יעקב, כעל פרויקט תשתית בעל חשיבות לאומית וזאת בהמשך לבקשת שר התחבורה והחברה הלאומית לדרכים (מע"צ החדשה). הפרויקט יכלול הרחבה של הכביש, שיפורים גיאומטריים והסדרת מחלפים (מחלפים ינאי, אולגה, קיסריה).
 
הפרויקט ייתן מענה תחבורתי לעומסי תנועה קיימים וצפויים בציר אורך חשוב ומרכזי המחבר בין צפון המדינה למרכזה ולמטרופולין תל אביב. הפרויקט כולל הפיכתו של כביש מס' 2 לדרך מהירה, דו מסלולית ותלת נתיבית, תוך מתן מענה לצורכי פיתוח בהתהוות, בעיקר במרחב חדרה, אור עקיבא ונתניה ושיפור ברמת הבטיחות לאורך תוואי הכביש בו אירעו בשנים האחרונות תאונות רבות.
 
שר האוצר ציין כי השקעה ושיפור תשתיות התחבורה של ישראל יתרמו רבות לאזרחי המדינה ובכוונתו לפעול להמשך מדיניות זו. ההשקעה בתשתיות בישראל תצעיד את המדינה קדימה ותשפיע על מיצובה של כלכלת ישראל בעולם, הוסיף הירשזון. 
 
ההכרזה על הפרויקט כבעל חשיבות לאומית צפויה להביא לאישורו הסטטוטורי בלוח זמנים קצר יחסית ובכך לסייע בהוצאת מרביתו אל הפועל כבר בשנים הקרובות.