שנת שיא ברכבת ישראל

במהלך שנת 2004 נסעו 23 מיליון נוסעים ברכבת, גידול של 15.3% לעומת שנת 2003;יוסי מור, מנכ"ל רכבת ישראל "הרכבת עמדה ביעדים שהציבה לעצמה בשנת 2004 ובשנת 2005 הרכבת צפויה להסיע כ- 26 מיליון נוסעים"


00:00 ,03.01.2005 מאת: מערכת פורט2פורט

במהלך שנת 2004 נסעו 23 מיליון נוסעים ברכבת, גידול של 15.3% לעומת שנת 2003;יוסי מור, מנכ"ל רכבת ישראל "הרכבת עמדה ביעדים שהציבה לעצמה בשנת 2004 ובשנת 2005 הרכבת צפויה להסיע כ- 26 מיליון נוסעים".
 
"שנת שיא ברכבת ישראל. הרכבת עמדה ביעדים שהציבה לעצמה לשנת 2004. במהלך השנה נסעו 23 מיליון נוסעים ברכבת - גידול של 15.3% לעומת שנת 2003. בדצמבר הסיעה הרכבת כ-2.3 מיליון נוסעים - גידול של 12.8%. כך ציין יוסי מור, מנכ"ל רכבת ישראל.
 
מור הוסיף: "בשנת 2005 ההשקעה בפיתוח תעמוד על כ- 4 מיליארד ₪ והרכבת צפויה להסיע כ-26 מיליון נוסעים שיגיעו בבטחה, במהירות ובנוחות מרבית למחוז חפצם, תוך 5 שנים יסעו ברכבת 65 מליון נוסעים בשנה".
 
מנתוני מספר הנוסעים עולה כי בקו אשדוד- ת"א נרשם גידול של 8% לעומת חודש דצמבר 2003, ומס' הנוסעים בו עומד כיום על 353 אלף נוסעים , מתחילת השנה נסעו בקו זה כ – 3.5 מיליון נוסעים. בקו ת"א-חיפה נרשם גידול של 3% לעומת חודש דצמבר אשתקד, ומס' הנוסעים בו עומד על 476 אלף נוסעים, מתחילת השנה נסעו בקו 5.1 מיליון נוסעים. בקו תל-אביב – ראש-העין - כפר-סבא נרשם גידול של 25% לעומת חודש דצמבר אשתקד, ומס' הנוסעים בו עומד על 177 אלף נוסעים, מתחילת השנה נסעו בקו 1.7 מיליון נוסעים. בקו חיפה-נהריה נרשם גידול של 14% לעומת חודש דצמבר 2003, ומס' הנוסעים בו עומד כיום על 173 אלף נוסעים, מתחילת השנה נסעו בקו זה כ- 1.85 מיליון נוסעים, בקו ת"א – ראשל"צ נסעו במהלך חודש דצמבר 72 אלף נוסעים גידול של 35% מדצמבר אשתקד, מתחילת השנה נסעו בקו כ-630 אלף נוסעים. בקו ת"א-בית שמש נסעו כ-58 אלף נוסעים גידול של 22% מדצמבר אשתקד, מתחילת השנה נסעו בקו זה 533 אלף נוסעים.
 
יוסי מור, מנכ"ל הרכבת הוסיף: "בשנת 2004 השקיעה הרכבת רבות בפיתוח תשתית רכבתית. פתחנו את הקו תל-אביב – נתב"ג, הקמנו את תחנת הרצליה, הנחנו מסילות בהיקף של כ - 55 ק"מ, הושלם והופעל קו מטענים לרמת חובב. כמו-כן פרסמנו 58 מכרזים, המהווים גידול של כ-110% ביחס לשנת 2003, וכן הוצאו 52 צווי התחלת עבודה, המהווים גידול של כ-45% ביחס לשנת 2003. בשנת 2004 הוכנסו לשירות 9 מערכי רכבות דו-קומתיות והוזמנו 54 קרונות דו- קומתיים, 6 קטרים ו-9 קרונועים וכן פורסם מכרז ל-83 קרונות רגילים".
 
לדברי מור, רכבת ישראל נמצאת בתנופה ובצמיחה, מגמה זו עומדת להתחזק בשנים הקרובות,בשנת 2005 צפויה הרכבת להשקיע בפיתוח תשתית רכבתית, רכש ציוד נייד ו"שובל תחזוקה" כ-4 מיליארד ש"ח.
 
במהלך שנת 2005 הרכבת תסיע כ-26 מיליון נוסעים ותפעיל מספר קווים חדשים: יפתח קו תל-אביב – ירושלים, קו תל-אביב – אשקלון, קו באר-שבע – דימונה ויפתחו תחנות חדשות:בדימונה, באר- שבע-האוניברסיטה, מלחה (כולל רציף בגן החיות התנ"כי), סוקולוב (כפר סבא), קרית אריה (פתח תקוה) ואשקלון.