שיפורים בטיחותיים לרכבת

הוועדה לענייני רכבת במועצת רשות הנמלים והרכבות, בראשותו של גד יעקבי, דנה במספר שיפורים בטיחותיים הקשורים למהירות נסיעת הרכבת הגבוהה (עד 150 קמ"ש) ולהגדלה בתדירות הרכבות, במטרה להקטין את מספר התאונות.


00:00 ,16.07.2002 מאת: מערכת פורט2פורט
  הוועדה לענייני רכבת במועצת רשות הנמלים והרכבות דנה בשיפורים בטיחותיים לרכבת ; 20 מיליון ₪ יוקצו לתכנון הפרדה דו מפלסית בין כבישים, מסילות  ונתיבי הליכה
 
הוועדה לענייני רכבת במועצת רשות הנמלים והרכבות, בראשותו של גד יעקבי, דנה במספר שיפורים בטיחותיים הקשורים למהירות נסיעת הרכבת הגבוהה (עד 150 קמ"ש) ולהגדלה בתדירות הרכבות, במטרה  להקטין את מספר התאונות. 
 
בדיון דיווחה הנהלת הרכבת כי במסגרת זו תוכן תכנית חומש להפרדה דו-מפלסית בין כבישים ומסילות (כ- 30 מפגשים) ובין מסילות לנתיבי הליכה. השנה יוקצו לכך 20 מיליוני ש"ח לתכנון.
 
בשנים האחרונות הותקנו 100 מחסומים אוטומטיים ומערכת בקרה ממוחשבת ארצית בהשקעה של 65 מליוני ש"ח. מאז 1998 בוצע גידור באורך של 60 ק"מ בעלות של 15 מליוני ש"ח, לאורך מסילות הברזל. לאחרונה הצטרפה רכבת ישראל לאיחוד האירופי במחקר ופיתוח של מערכת אלקטרו-אופטית לתחבורה מסילתית בטוחה.
 
גד יעקבי, יו"ר המועצה אמר כי במיוחד לרגל גידול תנועת הרכבות והיקף הנוסעים מהלך זה הוא חיוני ויבוצע ברובו בעתיד הקרוב.