שילוט אלקטרוני יזהיר את הנהג מפני פקקים ותאונות

היום נכנסו לתוקף הנחיות חדשות לשילוט אלקטרוני שאושרו על ידי שר התחבורה ישראל כץ. ההנחיות מחייבות את כל גורמי התכנון בישראל


00:00 ,14.09.2009 מאת: מערכת פורט2פורט

היום נכנסו לתוקף הנחיות חדשות לשילוט אלקטרוני שאושרו על ידי שר התחבורה ישראל כץ. ההנחיות מחייבות את כל גורמי התכנון בישראל
 
שילוט אלקטרוני המתעדכן בזמן אמת יזהיר את הנהגים מפני פקקים או תאונות בכבישים ויכוון אותם לכביש הפנוי ביותר באזור.  היום נכנסו לתוקף הנחיות חדשות לתכנון שילוט בדרכים, באמצעות מסרי תנועה מתחלפים, שיחייבו את כל גורמי התכנון בישראל.
 
שר התחבורה והבטיחות בדרכים, ישראל כץ אשר אישר את ההנחיות ציין כי השילוט החדש יאפשר לנהגים לנצל באופן יעיל ביותר את היצע רשתות הדרכים בישראל ובמיוחד את רשת הכבישים המהירים והעמוסים.
 
השלטים האלקטרוניים יעדכנו את הנהג על משך זמן הנסיעה בכל אחת מהחלופות שמציעה רשת הדרכים עד ליעד המבוקש. הצגת המידע תתבצע בנקודה בה יכול הנהג להחליט על יציאה מהנתיב או המשך הנסיעה בו.
 
כך לדוגמה, שילוט אלקטרוני שיוצב בסמוך למחלף נתב"ג, בכביש ירושלים - תל אביב יציג בפני הנהג שתי אלטרנטיבות לנסיעה לירושלים. דרך כביש 1, הצפויה להימשך עד 45 דקות ולחילופין אם יבחר הנהג בדרך 443 תימשך הנסיעה לירושלים 30 דקות בלבד.
 
נהגים שיתקרבו לצמתים מרכזיים יוכלו לקבל אינפורמציה באמצעות השלטים על המתרחש באותם כבישים המתפצלים מאותם צמתים. כך למשל, נהגים שיבקשו להגיע לירושלים מנתיבי איילון יוכלו לבחור בין שתי חלופות: דרך כביש 5 או לחילופין דרך כביש 20. השלטים יסייעו לנהג לבחור את החלופה המתאימה ביותר לאותה עת, כאשר השילוט האלקטרוני יציג בפניו את כל נתוני התנועה, בכל אחד מהצירים החלופיים.
 
השר כץ ציין כי בשילוט האלקטרוני יוצגו גם מסרי אזהרה שיתריעו בפני הנהגים על אירוע חריג או סכנה מיידית, הקשורה למזג אוויר או למצב התנועה.
 
לדברי שר התחבורה השילוט החדש ישתלב במספר כבישים מרכזיים שתוכננו או הנמצאים כיום בשלבי ביצוע בהם: כביש 531, מנהרות הכרמל וקטעי הכביש המתוכניים של כביש 6 בצפון הארץ ובדרומה.