שטרית שוקל לבטל מענק 200 מיליון שקל להקמת הנתיב המהיר בכניסה לתל אביב
המענק מהווה 50% מעלות סלילת הנתיב באורך 13 ק"מ מאזור צומת לוד למחלף קיבוץ גלויות
00:00 ,29.11.2004
שר התחבורה, מאיר שטרית, שוקל לבטל את מענק ההקמה בפרויקט הנתיב המהיר בכניסה לתל אביב. בדיון שהתקיים באחרונה בהשתתפות נציגי משרד התחבורה, משרד האוצר וחברת חוצה ישראל האחראית על הפרויקט, ביקש שטרית לבחון את הנושא שנית. בדיון נתגלעו חילוקי דעות קשים בין הצדדים ואף בין נציגי משרד התחבורה לבין עצמם. מענק ההקמה בפרויקטים מסוג זה הוא 50% מעלות הפרויקט - כ-200 מיליון שקל בפרויקט זה.
הפרויקט כולל סלילת נתיב באורך של 13 ק"מ מאזור צומת לוד למחלף קיבוץ גלויות; הקמת חניון "חנה-וסע" ל-2,000 מכוניות; מסוף אוטובוסים ומרכז פיקוח על מערכת האגרה. כמו כן מדובר על "שאטלים" (העברות) שיובילו את הנוסעים לתוך תל אביב. האגרה המתוכננת בפרויקט היא אגרת גודש דינאמית, שתיקבע על פי היקף הנסיעה בנתיב. עלות ההקמה מוערכת ב-400 מיליון שקל.
שטרית הצהיר לא פעם שהוא מתנגד להענקת מענקי הקמה. לדבריו, הפרויקט חשוב, אך הקמתו של נתיב מהיר שיהיה נתיב אגרה צריך להיבחן גם בהנחה שהיזמים יממנו את כל הפרויקט ללא קבלת מענק מהמדינה. "בסדר העדיפויות של ניצול תקציב המשרד יש בעיניי פרויקטים דחופים יותר. פרט לעניין הכספי, כל הפרויקט מחייב בדיקה נוכח היקפו וחילוקי דעות בין אנשי המקצוע", אמר שטרית. לאחר שיקבל שטרית החלטה בעניין, יחליט היועץ המשפטי לממשלה, מני מזוז, אם להמשיך ולקיים את המכרז, לאחר שהקפיא אותו בגלל צורך לעדכן את החקיקה הנוגעת לגביית אגרה בכבישים.
ארבע קבוצות עברו את של המיון המוקדם (pq). כעת אמור להתפרסם השלב השני של המכרז - ה-Proposal Request For)rfp) - שבו מתמודדות החברות על ההצעה הכספית. מקורות בכירים באוצר ציינו כי שינוי תנאי המכרז בשלב זה עשוי להתפרש בצורה בעייתית בקרב משקיעים בכלל, ומשקיעים בינלאומיים בפרט.
מקורות המקורבים לפרויקט ציינו, כי אם מענק ההקמה יבוטל, יפרשו שתי חברות מהמכרז עקב בעיה לגייס את ההון העצמי הדרוש לפרויקט.
כמה מנציגי הקבוצות המתמודדות ציינו כי ביטול מענק ההקמה הוא סימן בעייתי והם מקווים שמדינת ישראל אינה חוזרת לימיה כקדם, שבהם חזרה בה ממכרזים.
הפרויקט כולל סלילת נתיב באורך של 13 ק"מ מאזור צומת לוד למחלף קיבוץ גלויות; הקמת חניון "חנה-וסע" ל-2,000 מכוניות; מסוף אוטובוסים ומרכז פיקוח על מערכת האגרה. כמו כן מדובר על "שאטלים" (העברות) שיובילו את הנוסעים לתוך תל אביב. האגרה המתוכננת בפרויקט היא אגרת גודש דינאמית, שתיקבע על פי היקף הנסיעה בנתיב. עלות ההקמה מוערכת ב-400 מיליון שקל.
שטרית הצהיר לא פעם שהוא מתנגד להענקת מענקי הקמה. לדבריו, הפרויקט חשוב, אך הקמתו של נתיב מהיר שיהיה נתיב אגרה צריך להיבחן גם בהנחה שהיזמים יממנו את כל הפרויקט ללא קבלת מענק מהמדינה. "בסדר העדיפויות של ניצול תקציב המשרד יש בעיניי פרויקטים דחופים יותר. פרט לעניין הכספי, כל הפרויקט מחייב בדיקה נוכח היקפו וחילוקי דעות בין אנשי המקצוע", אמר שטרית. לאחר שיקבל שטרית החלטה בעניין, יחליט היועץ המשפטי לממשלה, מני מזוז, אם להמשיך ולקיים את המכרז, לאחר שהקפיא אותו בגלל צורך לעדכן את החקיקה הנוגעת לגביית אגרה בכבישים.
ארבע קבוצות עברו את של המיון המוקדם (pq). כעת אמור להתפרסם השלב השני של המכרז - ה-Proposal Request For)rfp) - שבו מתמודדות החברות על ההצעה הכספית. מקורות בכירים באוצר ציינו כי שינוי תנאי המכרז בשלב זה עשוי להתפרש בצורה בעייתית בקרב משקיעים בכלל, ומשקיעים בינלאומיים בפרט.
מקורות המקורבים לפרויקט ציינו, כי אם מענק ההקמה יבוטל, יפרשו שתי חברות מהמכרז עקב בעיה לגייס את ההון העצמי הדרוש לפרויקט.
כמה מנציגי הקבוצות המתמודדות ציינו כי ביטול מענק ההקמה הוא סימן בעייתי והם מקווים שמדינת ישראל אינה חוזרת לימיה כקדם, שבהם חזרה בה ממכרזים.
עשוי לעניין אותך
הפרוטוקול הפיננסי בין ישראל וסין נחתם בסוף השבוע
לראשונה: יצוא רימונים בחודשי החורף
שרגא ברוש: המשך החלשות הדולר יאט את הצמיחה במשק בשנתיים הקרובות
לשכת הספנות ואיגוד המשתמשים סיכמו על עדכון באגרות סוכן אנייה
פרידנזון חנכה מרכז לאחסון מכולות בסמוך לנמל חיפה
אתר האינטרנט של TNT דורג שלישי באירופה מבין 500 חברות עסקיות