שטרית אישר לראשונה יבוא ומכירה של הסגווי בישראל

בשורה טובה לחובבי הסגווי. שר התחבורה, מאיר שטרית אישר לראשונה לייבא את קורקינט ה"סגווי" לישראל ולנוע בו באופן חופשי על המדרכות ובמקומות המיועדים להולכי רגל. הנסיעה ב"סגווי" במדרכות תתאפשר לאחר שיושלמו התקנות המאפשרות את הנסיעה בכלי


00:00 ,01.12.2005 מאת: מערכת פורט2פורט

בשורה טובה לחובבי הסגווי. שר התחבורה, מאיר שטרית אישר לראשונה לייבא את קורקינט ה"סגווי" לישראל ולנוע בו באופן חופשי על המדרכות ובמקומות המיועדים להולכי רגל. הנסיעה ב"סגווי" במדרכות תתאפשר לאחר שיושלמו התקנות המאפשרות את הנסיעה בכלי.
 
עד כה הותר הסגווי לנסיעה בשטחים תפעוליים או במקומות סגורים כמו מפעלים, קניונים ומרכזים מסחריים.
 
מכירתו של הסגווי לציבור הרחב תוגבל לתנאים הבאים: מהירות הנסיעה המירבית של הכלי לא תעלה על 13 קמ"ש, גיל הרוכב על הסגווי יהיה לפחות 16 שנים והוא ינוע אך ורק במקומות המיועדים להולכי רגל, כמו מדרכות ושבילים.
 
דובר משרד התחבורה, אבנר עובדיה מסר כי הנסיעה ב"סגווי" במדרכות ובמקומות המיועדים להולכי רגל תתאפשר מיד לאחר שתושלם הכנתן של תקנות המאפשרות את הנסיעה בכלי המיוחד. בכוונת המשרד להשלים את התקנות במהלך החודש הקרוב.
 
ה"סגווי" פותח על ידי הממציא היהודי האמריקני לפני כארבע שנים והוא פועל באמצעות מנוע חשמלי שאינו מרעיש ואינו מזהם. מהירותו המקסימלית של הכלי מגיעה לכ- 20 קמ"ש.
 
ה"סגווי" הותר עד כה לשימוש במדינות רבות בעולם בהן: צרפת, איטליה, אוסטריה, יוון, פורטוגל והולנד. כמו כן הוא נמכר באופן חופשי ב- 42 מדינות בארצות הברית.
 
לאחרונה הסתיים ניסוי מוצלח בסגווי במספר אתרים בארץ בהם: רשות שדות התעופה, מרכז הירידים, ביה"ח איכילוב ומספר חברות אבטחה. במהלך הניסוי לא התגלו בעיות טכניות או אירועים בטיחותיים, במהלך זמן הנסיעה.