שוסטק למנכ"ל רשות שדות התעופה: מטעני עץ אינם מועברים דרך במעבר קרני – בגלל רוחבם

רוחב שערי מעבר קרני אינו עולה על 2.5 מטרים. שוסטק: "מדובר באפליה, שכן לסחורות אחרות נמצא פיתרון הולם. כ- 30% מייבוא העץ לישראל מיועד ללקוחות הנמצאים בעזה"


00:00 ,09.06.2004 מאת: מערכת פורט2פורט
רוחב שערי מעבר קרני אינו עולה על 2.5 מטרים

שוסטק: "מדובר באפליה, שכן לסחורות אחרות נמצא פיתרון הולם. כ- 30% מייבוא העץ לישראל מיועד ללקוחות הנמצאים בעזה"

"מזה למעלה מחודשיים לא מתאפשר מעבר סחורות, אשר אורכן הינו למעלה מ- 2.5 מטר, לרצועת עזה, דרך מעבר קרני. כך אומר יוסי שוסטק, מנכ"ל איגוד לשכות המסחר, לגבי אופיר, מנכ"ל רשות שדות התעופה וזאת בעקבות פניה של חברות העוסקות בייבוא ושיווק עץ לעזה.
שוסטק: "בשנים האחרונות הוטלו מגבלות רבות שפגעו קשות באפשרויות מעבר מטעני עצים לרצועת עזה, עד שבמהלך 10 השבועות האחרונים פסקה לחלוטין העברת המשלוחים.
המגבלה, שעל פניה נראית מאד מוזרה, נובעת מכך שטובין המגיעים למעבר קרני, מוכנסים לתוך שטח הרצועה על ידי מלגזות ודרך שערים שרוחבם אינו עולה על 2.5 מטר.

שוסטק מציין בפנייתו כי כ- 30% מייבוא העץ לישראל מיועד ללקוחות הנמצאים בעזה. היקף סחר העץ השנתי עם עזה מסתכם בעשרות מיליוני שקלים וישנן אף סחורות עץ ייחודיות המיובאות לישראל במיוחד עבור הרשות הפלסטינית.

שוסטק מציין עוד כי נכון להיום, כל הסחורות מכל מין וסוג שהוא עוברות באמצעות תאים מיוחדים במעבר קרני, לרבות אותן סחורות שהיו עוברות בעבר באמצעות מכולות וכיום הן עוברות על גבי משטחים. למשלוחי עץ אין פתרון.

"מדובר באפליה ובהחלטה בלתי סבירה של הרשויות. אם ישנם שיקולי בטחון המונעים מעבר סחורות והשיקולים הללו חלים ביחס לכל סוגי הסחורות, העוברות באופן שוטף במעבר קרני, הרי יש למצוא פתרון גם לגבי משלוחי העץ". מנכ"ל האיגוד ביקש ממנכ"ל רשות שדות התעופה להתערב בדחיפות על מנת לאפשר את מעבר הסחורות.