שביתה של עובדי המכס במעברי הגבול היבשתיים משבשת מעבר הסחורות מירדן

עובדי המכס הישראלים משביתים החל מאתמול את מעברי הגבול היבשתיים עם ירדן. לשכת המסחר ישראל-ירדן קוראת לשר האוצר לפעול למען פתרון מהיר של שביתת המכס


00:00 ,14.02.2007 מאת: מערכת פורט2פורט
עובדי המכס הישראלים משביתים החל מאתמול את מעברי הגבול היבשתיים עם ירדן. לשכת המסחר ישראל-ירדן קוראת לשר האוצר  לפעול למען פתרון מהיר של שביתת המכס

ביממה האחרונה התקבלו בלשכת המסחר ישראל ירדן פניות רבות מחברי הלשכה אודות הפגיעה בעבודתם השוטפת מול ירדן עקב שביתת אנשי המכס במעבר הגבול נהר הירדן. אנשי המכס משביתים את עבודתם ככל הנראה עקב סכסוך על רקע שכר ותנאי עבודתם.

השביתות התכופות שאירעו במעבר הגבול בשנים האחרונות, כמו גם השביתות בנמלי ישראל בסוף שנת 2004, הביאו לפגיעה קשה ומצטברת באמונם של אנשי עסקים ירדניים בישראל. רבים מהם נואשו מן השימוש בנתיב הייצוא הטבעי של ירדן מערבה דרך מעבר גבול נהר הירדן בואכה נמל חיפה, ובמקום זאת מנתבים את סחורותיהם דרך נמל עקבה.

 

לשכת המסחר קראה היום לשר האוצר לפעול למען פתרון מהיר של בעיה זו, אשר השלכותיה חורגות מן התחום המסחרי-כלכלי, והן אף בעלות משמעות מדינית.

 

מנכ"ל הלשכה יובל פיורקו מוסיף: "רבים מחברי הלשכה השקיעו מאמצים רבים לאורך מספר שנים בבנייה של יחסי אמון עם שותפים עסקיים מירדן.  חלקם עדיין עוסקים כיום בנסיונות לשקם את האמון שנפגע לאחר השביתות הקודמות, וכעת פורצת השביתה הזו ומחבלת במאמציהם. הירדנים תמיד היו מאד רגישים לשביתות אצלנו, ואפילו רק שמועות רחוקות על שביתה יכולות 'להקפיץ' אותם. השביתה הזו מציגה את ישראל כמדינה שלא ניתן להסתמך עליה לצורך קשרים עסקיים.

 
מחברות שילוח שונות נמסר כי על אף הפנייה לוועדת חריגים למתן אישור מיוחד הפעם אין היענות והגמשה במתן האישורים.
 
מחברות השילוח נמסר בנוסף כי יום יום הן עומלות על שימור קשרי המסחר בין המדינות וכי הן עדיין מלקקות את פצעי השביתה האחרונה לפני כשנתיים וחצי, בשנת 2004, אשר בגינה נוצר חוסר אמון בקרב היצואנים הירדנים בנושא שטעונים לארה"ב דרך חיפה ורכישת סחורות בישראל.

טרם נמסרה תגובת משרד האוצר לדברים.