רשות המסים: ממצאים חמורים במבצע ביקורת מע"מ

כהכנה למבצע נצפו ותועדו במשך כחצי שנה למעלה מ-200 מורי נהיגה. ב-90% מהמקרים קיימים ממצאים חריגים דוגמת אי רישום ביומן, נתונים כספיים חריגים ועוד


00:00 ,28.05.2008 מאת: מערכת פורט2פורט

כהכנה למבצע נצפו ותועדו במשך כחצי שנה למעלה מ-200 מורי נהיגה. ב-90% מהמקרים קיימים ממצאים חריגים דוגמת אי רישום ביומן, נתונים כספיים חריגים ועוד
 
רשות המסים בישראל, משרד מע"מ עכו, ערכה ביומיים האחרונים מבצע ביקורת בקרב מורי נהיגה בגליל המערבי. מבדיקה ראשונית של 24 מורים נמצא כי ב-90% מהמקרים קיימים ממצאים חריגים דוגמת אי רישום ביומן, נתונים כספיים חריגים, ליקויים חמורים בניהול ספרים ועוד.
 
כהכנה למבצע נצפו ותועדו במשך כחצי שנה למעלה מ-200 מורי נהיגה, בסיועה של יחידת המודיעין במחלקת חקירות מכס ומע"מ חיפה. עם תחילת המבצע היו בידי המבקרים למעלה מ-4,000 רישומי תצפיות.
 
המבקרים ערכו הצלבת מידע ממקורות מידע שונים, כדי לאתר את המורים שקיים חשד לגביהם כי אינם מדווחים על כל השיעורים והטסטים ואכן השיטה הצליחה. 24 מורים מקרב המורים שנצפו הוזמנו למשרדי מע"מ עכו עם ספריהם והופתעו לגלות את מממצאי התצפיות שהיו בידי המבקרים. מהשוואת התצפיות מול הרישום בספרים עולה כאמור, כי ב-90% מהמקרים נמצאו ממצאים חריגים: אי רישום ביומן (בהשוואה לתצפיות), נתונים כספיים חריגים, ליקויים חמורים בניהול ספרים ועוד. לפיכך הוחלט כי כל התיקים יועברו להמשך ביקורת במשרד וכן הוחלט להמשיך בפעילות זו לגבי שאר המורים באזור.
 
מקרים מיוחדים במבצע: אצל אחד המורים נמצא, כי בכל שנה מבוקרת לא נרשמו כ-80 מבחני נהיגה (טסטים).
 
לגבי אחד המורים בוצעו 18 תצפיות הסותרות את העובדה כי בספריו רשם רק 5 מהאירועים, בין האירועים שהושמטו היו 2 טסטים. תחילה דחה המורה את טענת אי הרישום על הסף, אולם נאלם דום למראה התצפיות.
 
אחד המורים לא רשם 60% מהשיעורים שנצפו, גם למורה זה לא היו הסברים לאי הרישום.
 
אחד המורים לא טרח לרשום לאורך שנים את מד הקילומטרז', זאת חרף העובדה כי אחת מהדרישות בהוראות היא רישום יומי של מד הקילומטרז' ברכב - בתחילת היום ובסופו.