רכבת ישראל תפרסם בפברואר 2003 את קווי הרכבת הראשונים ש"יחושמלו"
מנכ"ל רכבת ישראל, הציג לראשונה בפני שר התחבורה, צחי הנגבי את תוכנית ההשקעות של הרכבת (ה"ניו דיל") לעשור הבא ואת פרוייקט חישמול הרכבת. שניר מסר בדיון כי בפברואר 2003 תסיים רכבת ישראל הכנת תוכנית אב ארצית לחישמול הרכבת. לדבריו, הקו המחושמל הראשון יתחיל לפעו
00:00 ,01.01.2003
רכבת ישראל תפרסם במהלך חודש פברואר 2003 את קווי הרכבת הראשונים שיופעלו באמצעות חשמל, כך מסר מנכ"ל רכבת ישראל, יוסי שניר.
כיום כל הרכבות הבינעירוניות של רכבת ישראל מונעות באמצעות מנוע דיזל, בעוד שברוב מדינות העולם הרכבות הבינעירוניות מונעות על ידי חשמל.
מנכ"ל רכבת ישראל, הציג לראשונה בפני שר התחבורה, צחי הנגבי את תוכנית ההשקעות של הרכבת (ה"ניו דיל") לעשור הבא ואת פרוייקט חישמול הרכבת.
שניר מסר בדיון כי בפברואר 2003 תסיים רכבת ישראל הכנת תוכנית אב ארצית לחישמול הרכבת. התוכנית תכלול את כל שלבי הביצוע וסדר העדיפויות של הקווים שיחושמלו, לקראת היציאה למכרזים של הפרוייקט במרץ 2003. לדבריו, הקו המחושמל הראשון יתחיל לפעול בעוד כשנתיים.
פרוייקט חישמול הרכבת יבוצע בסיוע חברת ניהול ישראלית, "תדם" שזכתה במכרז של רכבת ישראל, בסיועה של חברת D.E.Consult מגרמניה. החברה נבחרה באוגוסט 2002 על ידי רכבת ישראל כחברה שתתכנן את הפרויקט.
שניר ציין בפני שר התחבורה כי בכוונת רכבת ישראל להעביר את כל המערכות הרכבתיות להפעלה באמצעות קווי מתח גבוה, דבר הדורש החלפה הדרגתית של הציוד המיושן וכן שידרוג של כל מערך הרכבות החדש. עלות החישמול של מסילת ברזל נעה בין 350 ל- 400 אלף דולר לכל קילומטר של מסילה.
מנכ"ל הרכבת ציין כי הורה להפסיק את רכש הקרונועים לרכבת ישראל מאחר ולא ניתן להסב אותם לשימוש בחשמל. לדבריו, רכבת ישראל רוכשת מעתה רק ציוד שניתן להסב לחשמל. יצויין כי בהסבת מערך הקרונות של הרכבת יש להחליף את הקטר בלבד, כך שניתן להמשיך ולהשתמש בקרונות לאחר הסבתם לשימוש בחשמל.
מנכ"ל משרד התחבורה, סלמן בן ציון מסר כי לחישמול הרכבת יתרונות רבים ובהם: צמצום רמת זיהום האוויר, אפשרות להגדיל את מהירויות הרכבת, קיצור זמן התאוצה והבלימה של הרכבת, דבר המאפשר להגדיל את מספר הרכבות באזורים עירוניים, זמינות טובה יותר ברכישת הציוד וצימצום משמעותי בעלויות האחזקה של הרכבת.
כיום כל הרכבות הבינעירוניות של רכבת ישראל מונעות באמצעות מנוע דיזל, בעוד שברוב מדינות העולם הרכבות הבינעירוניות מונעות על ידי חשמל.
מנכ"ל רכבת ישראל, הציג לראשונה בפני שר התחבורה, צחי הנגבי את תוכנית ההשקעות של הרכבת (ה"ניו דיל") לעשור הבא ואת פרוייקט חישמול הרכבת.
שניר מסר בדיון כי בפברואר 2003 תסיים רכבת ישראל הכנת תוכנית אב ארצית לחישמול הרכבת. התוכנית תכלול את כל שלבי הביצוע וסדר העדיפויות של הקווים שיחושמלו, לקראת היציאה למכרזים של הפרוייקט במרץ 2003. לדבריו, הקו המחושמל הראשון יתחיל לפעול בעוד כשנתיים.
פרוייקט חישמול הרכבת יבוצע בסיוע חברת ניהול ישראלית, "תדם" שזכתה במכרז של רכבת ישראל, בסיועה של חברת D.E.Consult מגרמניה. החברה נבחרה באוגוסט 2002 על ידי רכבת ישראל כחברה שתתכנן את הפרויקט.
שניר ציין בפני שר התחבורה כי בכוונת רכבת ישראל להעביר את כל המערכות הרכבתיות להפעלה באמצעות קווי מתח גבוה, דבר הדורש החלפה הדרגתית של הציוד המיושן וכן שידרוג של כל מערך הרכבות החדש. עלות החישמול של מסילת ברזל נעה בין 350 ל- 400 אלף דולר לכל קילומטר של מסילה.
מנכ"ל הרכבת ציין כי הורה להפסיק את רכש הקרונועים לרכבת ישראל מאחר ולא ניתן להסב אותם לשימוש בחשמל. לדבריו, רכבת ישראל רוכשת מעתה רק ציוד שניתן להסב לחשמל. יצויין כי בהסבת מערך הקרונות של הרכבת יש להחליף את הקטר בלבד, כך שניתן להמשיך ולהשתמש בקרונות לאחר הסבתם לשימוש בחשמל.
מנכ"ל משרד התחבורה, סלמן בן ציון מסר כי לחישמול הרכבת יתרונות רבים ובהם: צמצום רמת זיהום האוויר, אפשרות להגדיל את מהירויות הרכבת, קיצור זמן התאוצה והבלימה של הרכבת, דבר המאפשר להגדיל את מספר הרכבות באזורים עירוניים, זמינות טובה יותר ברכישת הציוד וצימצום משמעותי בעלויות האחזקה של הרכבת.