רכבת ישראל תפסיק השימוש במערך הסימנס

מנכ"ל הרכבת החליט להשיב את המערך לבדיקות עד שיתבררו ויסודרו התקלות שגרמו לפגיעה בלוחות הזמנים. החברה שוקלת לקנוס את חברת סימנס בשל הפגיעה בנוסעים


00:00 ,28.05.2009 מאת: מערכת פורט2פורט

מנכ"ל הרכבת החליט להשיב את המערך לבדיקות עד שיתבררו ויסודרו התקלות שגרמו לפגיעה בלוחות הזמנים. החברה שוקלת לקנוס את חברת סימנס בשל הפגיעה בנוסעים
 
במכתב שהוציא מנכ"ל רכבת ישראל, לסמנכ"לים ולמנהלי האגפים הרלוונטיים, הורה יצחק (חקי) הראל, להוציא את מערך הרכבת של חברת סימנס לבחינה מחודשת, "זאת, עד שייסתיימו הבדיקות ויימצאו הסיבות לתקלות וכן יגובשו פתרונות אשר יאפשרו הפעלת המערך באופן תקין".
 
בינואר 2006 זכתה חברת  סימנס העולמית במכרז שפרסמה רכבת ישראל לאספקת קרונות חד קומתיים לחברה, ולאחרונה עבר לידי רכבת ישראל מערך הרכבת הראשון שסופק על ידי סימנס, לאחר איחור של כתשעה חודשים ממועד ההתחייבות המקורי ולאחר שעבר התאמות ובדיקות על ידי צוותי סימנס בישראל.
 
בתקופת ההרצה של המערך, שנערכה בחודשים האחרונים, נתגלו תקלות במערך שהביאו פעמים רבות לפגיעה בלוחות הזמנים של רכבת ישראל.
 
בעקבות כך, החליט מנכ"ל הרכבת להשיב את המערך לבדיקות צוותי הרכבת ולהוציא אותו משירות, עד שיתבררו ויסודרו כלל התקלות. כמו כן שוקל מנכ"ל הרכבת לקנוס את חברת סימנס על ההשלכות שגרמו פגיעה לנוסעים.
 
לדברי הראל, "רכבת ישראל הכניסה לתקופת ההרצה את מערך הרכבת החדש של סימנס, כחלק ממהלך כולל להגדלת צי הנייד ושיפור השירות לנוסע. בעת תקופת ההרצה נתגלו בעיות טכניות חדשות שגרמו פעמים רבות לעיכובים ולפגיעה בנוסעי הרכבת וברמת הדיוק של החברה. איכות השירות לנוסע ודיוק הרכבות הינם הנושאים הראשונים שטיפלתי בהם מאז כניסתי לתפקיד בשנה שעברה, ואם המערך החדש פוגע בשירות ובדיוק, הרי שיש לבחון אותו בשנית".