רכבת ישראל תנציח את זכרם של שמונת הרוגי מתקפת הטילים במוסך הרכבות בחיפה

בעקבות פרסום ידיעה באתר port2port הודיעה רכבת ישראל כי היא נעתרה לבקשת המשפחות לסייע בהנצחת הנופלים והעבירה לדירקטוריון החלטה על שינוי שם תחנת הרכבת "חיפה מרכז" ל"תחנת חיפה מרכז ע"ש השמונה" לזכר השמונה שנהרגו בזמן מלחמת לבנון השנייה


00:00 ,23.04.2007 מאת: מערכת פורט2פורט

בעקבות פרסום ידיעה באתר port2port הודיעה רכבת ישראל כי היא נעתרה לבקשת המשפחות לסייע בהנצחת הנופלים והעבירה לדירקטוריון החלטה על שינוי שם תחנת הרכבת "חיפה מרכז" ל"תחנת חיפה מרכז ע"ש השמונה" לזכר השמונה שנהרגו בזמן מלחמת לבנון השנייה 
 
בעקבות הידיעה שפורסמה בשבוע שעבר באתר port2port הודיעה רכבת ישראל כי החליטה לשנות את שמה של תחנת הרכבת חיפה מרכז ולהנציח את זכרם של שמונת עובדי רכבת ישראל שנהרגו במתקפת הטילים על מוסך הדיזלים בחודש יולי האחרון.
 
בבוקרו של ראשון, 16 ביולי 2006, ממש בתחילת מלחמת לבנון השנייה, נפל מטח קטיושות קטלני באזור חיפה. המטח הגדול הבהיר באחת את עוצמתו של החיזבאללה, את כוונותיו הזדוניות לפגוע באוכלוסייה אזרחית ולמרבה הצער אף היה מדויק ביותר – טיל קטיושה בודד חדר את גגו של מוסך הרכבת בחיפה והרג שמונה עובדים ששהו במקום באותה עת. באותה פגיעה נפצעו גם 23 אנשים - שלושה מהם במצב קשה.
 
ההרוגים באותה התקפה היו אלהרר ניסים ז"ל, בן שמעון שמואל ז"ל, דמתי עשהאל ז"ל, חזן רפי שמעון ז"ל, לוי ראובן ז"ל, לפידוס דניס ז"ל, מנסורה שלומי ז"ל ופלדמן דוד ז"ל.
 
מאז אותה התקפה עברו כבר תשעה חודשים, הממשלה דנה ואף בחרה בשם למלחמה – "מלחמת לבנון השנייה" - תושבי הצפון קיבלו פיצויים כספיים מרשות המסים – אבל יש רבים שנותרו מאחור שעדיין מחכים לתגובת השלטונות. על אלו נמנו עד לאחרונה משפחות שמונת ההרוגים במוסך הרכבת באותה התקפה קטלנית אשר ביקשו להנציח את זכר יקיריהם שנספו במהלך המלחמה.
 
נציגי המשפחות נפגשו ב-4 בפברואר עם שר התחבורה והבטיחות בדרכים שאול מופז בפגישה בה נכחו גם מנכ"ל משרדו, מר גדעון סיטרמן, ומנכ"ל רכבת ישראל, עופר לינצ'בסקי לצד נציגי המשפחות השכולות.
 
ביום ראשון השבוע, בהודעת דובר הרכבת, נמסר כי רכבת ישראל נעתרה לבקשת המשפחות לסייע בהנצחת הנופלים והעבירה לדירקטוריון החלטה לשינוי שם התחנה. בהתאם להחלטה, ביום השנה למותם, כלומר, ב-16 ביולי 2007,  ישונה שם תחנת הרכבת חיפה מרכז ל"תחנת חיפה מרכז ע"ש השמונה".
 
שר התחבורה והבטיחות בדרכים, שאול מופז אמר: "במלחמת לבנון השנייה, העורף הפך לחזית. עובדים מסורים שהגיעו למקום עבודתם באומץ לב ותוך סיכון חייהם שלהם, על מנת לשרת את נוסעי רכבת ישראל, איבדו את חייהם. אין יום סמלי מזה, בו עם ישראל כולו מתייחד עם זכרם של חללי מערכות ישראל, להנציח את שמם של שמונת הנופלים".
 
מנכ"ל רכבת ישראל, עפר לינצ'בסקי: "לצערנו, במהלך השנה הצטרפנו למשפחת השכול כאשר שמונה מעובדינו נהרגו באחת במתקפת הטילים על העיר חיפה. ביום הזיכרון נתייחד עם זכרם של הנופלים ושל עובדינו. אנו מקווים כי פעילות ההנצחה תייחד את שמם ואת זכרם".
 
מרכבת ישראל נמסר בנוסף כי היא מקיימת בשיתוף עם משפחות הנופלים פעולות פנים וחוץ ארגוניות נוספות להנצחת זכר הנופלים לרבות: הקמת יד הנצחה במוסך, קיום אירוע ביום השנה והוצאת ספר זיכרון, הקמת אנדרטה לזכר הנופלים בקריית ים ועוד.