רכבת ישראל תמנה סמנכ"ל בטיחות

בעקבות דו''ח של חברת ייעוץ בינלאומית, שבדקה את מערך הבטיחות של רכבת ישראל, אישר דירקטוריון רכבת ישראל תכנית בטיחות אסטרטגית לשיפור הבטיחות ברכבת ישראל, במסגרתה ימונה לראשונה סמנכ"ל בטיחות.


00:00 ,09.11.2005 מאת: מערכת פורט2פורט

בעקבות דו''ח של חברת ייעוץ בינלאומית, שבדקה את מערך הבטיחות של רכבת ישראל, אישר דירקטוריון רכבת ישראל תכנית בטיחות אסטרטגית לשיפור הבטיחות ברכבת ישראל, במסגרתה ימונה לראשונה סמנכ"ל בטיחות.
 
דירקטוריון רכבת ישראל, דן בממצאי בחינת מערך הבטיחות של רכבת ישראל, כפי שהוצגו ע"י חברת הייעוץ האנגלית Touchstone Renardוהחליט לאמץ את המלצות החברה בנושא שיפור הבטיחות.
 
בשלושת החודשים האחרונים ביצעה החברה סקר מקיף במערכי הבטיחות של הרכבת ובסיומו הוכנה תוכנית עבודה, לחיזוק מערכי הבטיחות והתאמתם לשינויים הטכנולוגיים ולגידול הצפוי בפעילות הרכבת.
 
בעקבות דוח הבטיחות, הוחלט כי לראשונה ימונה סמנכ"ל בטיחות לרכבת, שיוכפף ישירות למנכ"ל הרכבת, אשר יהיה אחראי על כל נושא הבטיחות ברכבת, על היבטיה התפעוליים ובטיחות בעבודה ותבוצע סטנדרטיזציה בנוהלי הרכבת, ברענון נוהלי ההדרכה ובהרחבתם.
 
בנוסף, יושם דגש על פיתוח מדיניות בכל הקשור לבטיחות ופיתוח מערכת ניהול, אשר תבטיח ותבקר את איכותם ובטיחותם של מוצרים ושירותים ברכבת ישראל. זאת כאשר, כל הדרגים יהיו מודעים לתחומי אחריותם, בכל הקשור לבטיחות.  
 
עוד הוחלט כי ייסגרו כל מפגשי מסילת ברזל-דרך, אשר נמצאו בלתי בטוחים ולא ניתן יותר להפחית בהם את רמת הסיכון. בכל אחד מהמפגשים יבוצע סקר תקופתי ויבוצעו הפרדות מפלסיות, במפגשים הנמצאים בכבישים ראשיים.
 
יישום התוכנית, אשר באה לשפר משמעותית את מערך הבטיחות של רכבת ישראל, יימשך כ-18 חודשים.    
 
משה ליאון, יו"ר דירקטוריון רכבת ישראל, אומר כי "דירקטוריון הרכבת מעמיד את הבטיחות בראש סולם העדיפויות של הרכבת. הקמת קווים חדשים לצד קיימים והפעלת רשת מסילות גדולה יותר מחייבת אותנו לפעול בסטנדרטים גבוהים של בטיחות במטרה להבטיח שהרכבת תמשיך להיות כלי התחבורה היעיל והבטוח ביותר".
 
עופר לינצ'בסקי, מנכ"ל רכבת ישראל, מסר כי "שנת 2006 הוכרזה כשנת הבטיחות ברכבת, שבמהלכה יועמדו כלים מקצועיים ברמה בינלאומית עבור מנהלי הרכבת ועובדיה. השינוי הכרחי, כחלק מתהליך הצמיחה של החברה. יישום התכנית, הינו המשך למאמצים, שהושקעו בתקופה האחרונה, בסגירת מפגשי מסילה-כביש בעייתיים ובגיבוש ותיקצוב תכנית השקעה של למעלה ממיליארד שקלים, בהפרדה בין כבישים לבין מסילות, באמצעות גשרים או מנהרות''.