רכבת ישראל תחל לפעול באמצעות מערכת בקרת תנועה חדישה

המערכת החדשה, מסוג "קומאנד 900", אמורה למקסם את רמת הדיוק והבטיחות של הרכבת. ביום חמישי הקרוב בחצות תופסק תנועת הרכבות לטובת החלפת המערכת הישנה בחדשה. תנועת הרכבות תתחדש ביום ראשון בבוקר


00:00 ,08.05.2007 מאת: מערכת פורט2פורט

המערכת החדשה, מסוג "קומאנד 900", אמורה למקסם את רמת הדיוק והבטיחות של הרכבת. ביום חמישי הקרוב בחצות תופסק תנועת הרכבות לטובת החלפת המערכת הישנה בחדשה. תנועת הרכבות תתחדש ביום ראשון בבוקר
 
על מנת להכניס את המערכת לשימוש תופסק בסוף השבוע תנועת הרכבות בכל הארץ החל מיום חמישי בחצות ועד מוצאי שבת בחצות. ביום ראשון הרכבות יפעלו כסדרן תחת הפעלתה של המערכת האוטומטית.
 
מרכבת ישראל נמסר כי במסגרת הפסקת תנועת הרכבות תבצע רכבת ישראל בין היתר גם עבודות ברשת המסילות שלא ניתן לבצע כל עוד ישנה תנועת רכבות על המסילות.
 
מערכת בקרת התנועה מסוג "קומאנד 900" היא מהמתקדמות מסוגה בעולם, ותשמש בשלב ראשון כממשק משתמש למערכות בקרת התנועה ומערכות האיתות האלקטרוני באופן אוטומאטי.
 
המערכת הותקנה בשלב ראשון בלוד ותשלוט על פעולת כל הרכבות הנוסעות באזור מרכז הארץ בין תל-אביב וכפר סבא עד אשקלון ודימונה. בשלב השני תחובר בתחילת השנה הבאה גם למערכות האיתות החשמלי ותאפשר להפעיל את תנועת הרכבות בכל רשת המסילות ממוקד ארצי אחד בחיפה, באופן אוטומאטי ותוך מקסום רמת הבטיחות והדיוק של הרכבות.
 
למערכת יהיה גיבוי למקרה כשל והיא מאפשרת גמישות תפעולית על ידי שליטה על אזורים שונים באמצעות  מפעילים שונים בהתאם לנסיבות.
 
מנכ"ל רכבת ישראל, עפר לינצ'בסקי אמר: "זהו צעד נוסף לשיפור שירות הרכבת לטובת הנוסעים. מערכת האיתות שולטת על כלל תנועת הרכבות ומשפיעה הן על מידת הדיוק, הן על בטיחות הנסיעה והן על בקרת המיקום וההפעלה של כל רכבת. תוך מספר חודשים המערכת תשלוט על כלל הרשת הרכבתית ותביא לשיפור פעולתה."