רכבת ישראל פתחה לתנועה את המסילה השלישית באיילון

עבודות התשתית לבניית המסילה השלישית החלו ב-2002 ונעשו בהשקעה של כ-300 מיליון ₪. הנהלת הרכבת תפעיל מהחודש הבא לוח זמנים חדש בו תובא לידי ביטוי פתיחת המסילה השלישית


00:00 ,04.09.2006 מאת: מערכת פורט2פורט

עבודות התשתית לבניית המסילה השלישית החלו ב-2002 ונעשו בהשקעה של כ-300 מיליון ₪. הנהלת הרכבת תפעיל מהחודש הבא לוח זמנים חדש בו תובא לידי ביטוי פתיחת המסילה השלישית
 
רכבת ישראל פתחה השבוע לתנועת רכבות את המסילה השלישית באיילון. המסילה השלישית תאפשר הגדלת כמות תנועת הרכבות לטובת שיפור השירות לציבור הנוסעים. 
 
מסילות הרכבת באזור תל אביב מנקזות אליהן את כל קווי הרכבות מאזור הצפון, הדרום והמסילה המזרחית. כיום קיימות בתחנות ת"א שתי מסילות ברזל בלבד אליהן מתנקזת כל תנועת הרכבות דבר היוצר "צוואר בקבוק" המגביל את יכולת ההפעלה של כמות גדולה של רכבות בו זמנית.
 
לנוכח תוכניות הפיתוח הנרחבות של רכבת ישראל והגידול המהותי בכמות הרכבות והנוסעים (גידול של  120% במספר הנוסעים לעומת שנת 2000) נדרש פתרון שיפתח את צוואר הבקבוק שנוצר באזור, יאפשר הגדלה של תדירות הרכבות וישפר את העמידה בלוחות זמנים.
 
עבודות התשתית לבניית המסילה השלישית החלו ברבעון השני של שנת 2002 ונעשו בהשקעה של כ- 300 מיליון ש"ח.המסילה השלישית עוברת בקטע תוואי של 5 ק"מ בין תחנות ת"א מרכז ותל אביב דרום ובכלל זה תחנות השלום וההגנה.
 
במסגרת פתיחת המסילה נפתחו לתנועת נוסעים 2 רציפים חדשים בתחנת ההגנה, 2 רציפים בתחנת ת"א מרכז רציפים ורציף רכבת אחד בתחנת השלום.
 
בחודש הבא ייכנס לתוקפו לוח זמנים חדש בו תובא לידי ביטוי פתיחת המסילה השלישית באיילון ותגדל באופן נרחב תדירות רכבות הנוסעים.