רכבת ישראל פרסמה מכרז בינלאומי למערכת כרטוס חכם

מערכת הכרטוס תחליף בצורה הדרגתית את מערכת כרטוס המגנטית שמופעלת כיום בכל תחנות הרכבת. הצפי לתחילת הפעלת מערכת כרטוס חכם הנו מאמצע 2008


00:00 ,05.12.2006 מאת: מערכת פורט2פורט

מערכת הכרטוס תחליף בצורה הדרגתית את מערכת כרטוס המגנטית שמופעלת כיום בכל תחנות הרכבת. הצפי לתחילת הפעלת מערכת כרטוס חכם הנו מאמצע 2008
 
רכבת ישראל פרסמה מכרזים בינלאומיים למערכת "כרטוס חכם". המערכת תציע לנוסעים שילוב תחבורתי על ידי שימוש בכרטיס אלקטרוני אחד לנסיעות באמצעי תחבורה ציבורית שונים ואצל מפעילים שונים. באמצעות הכרטיס ניתן יהיה לטעון, בעמדות מיוחדות שיוצבו בכל תחנות הרכבת, קרדיט כספי עבור נסיעות בקווי הרכבת והאוטובוס. הפרויקט הנו חלק מיוזמת שר התחבורה והבטיחות בדרכים, שאול מופז, ליצירת אינטגרציה בין מפעילי תחבורה ציבורית.
 
הנוסעים הקבועים של הרכבת, הנוסעים הזכאים להנחות, וכל נוסע המעוניין בכרטיס אלקטרוני אישי יוכלו לרכוש כרטיסים לתקופות ארוכות של עד 4 שנים עם פרטי זיהוי אישיים. בעלי זכאויות להנחות יוכלו לטעון נסיעות מוזלות גם במכשור למכירת וטעינת כרטיסים אלקטרוניים. 
 
הפרויקט כולל שדרוג של מערכות הכרטוס הקיימות והתקנת מערכת כרטוס חדשה בה ייעשה שימוש בטכנולוגיה מתקדמת של שידור מידע בין הכרטיס והקורא בשער (טכנולוגיית "ללא מגע") תוך שיפור השירות לנוסע ושיפור תפוקות המערכת. מערכת הכרטוס תחליף בצורה הדרגתית את מערכת כרטוס המגנטית שמופעלת כיום בכל תחנות הרכבת. הצפי לתחילת הפעלת מערכת כרטוס חכם הנו מאמצע 2008.
 
החברה הזוכה במכרז תהיה אחראית לעיצוב, תכנון, ייצור, אספקת, התקנת ובחינת המערכת וכן על מתן אחריות ותחזוקת המערכת לאחר התקנתה.
 
עפר לינצ'בסקי, מנכ"ל רכבת ישראל: "רכבת ישראל פועלת להטמעת אמצעים טכנולוגיים שמטרתם שיפור השירות לנוסע. הכוונה היא להקל על הלקוח ולהציע לו אמצעי כרטוס שיקנה לו פתרון תחבורתי כולל להגעה ליעדו. הכרטיס האלקטרוני מציע לראשונה בארץ פתרון כולל לכרטוס משולב שישחרר את הנוסע מהצורך להחזיק כרטיסים שונים לסוגי תחבורה שונים ולשלם עבור כל נסיעה בקופות בכסף עבור הנסיעות".