רכבת ישראל - פרסום במערך הקרונות ובתחנות הרכבת

לראשונה יוצאת רכבת ישראל במכרז להפעלת מכלול אמצעי פרסום במערך הקרונות ובתחנות הרכבת, בין השאר על גשרים, קירות, ויטרינות מיוחדות ובאמצעות שילוט אלקטרוני ומסכים דיגיטלים. צפי פוטנציאל הכנסות הרכבת מפעילות חטיבת סחר ונכסים שבאחריותה המכרז, כ-100 מיליון ש''ח


00:00 ,20.09.2005 מאת: מערכת פורט2פורט

לראשונה יוצאת רכבת ישראל במכרז להפעלת מכלול אמצעי פרסום במערך הקרונות ובתחנות הרכבת, בין השאר על גשרים, קירות, ויטרינות מיוחדות ובאמצעות שילוט אלקטרוני ומסכים דיגיטלים. צפי פוטנציאל הכנסות הרכבת מפעילות חטיבת סחר ונכסים שבאחריותה המכרז, כ-100 מיליון ש''ח בשנה. עלות מכרז הפרסום החדש מוערכת במיליוני ש''ח.
 
ברכבת ישראל מבקשים לשנות את הפלטפורמה הפרסומית, לממש פוטנציאל מסחרי של מדיה שהוכחה כיעילה ומפותחת בקרב מפעילי רכבות בעולם ולהגדיל את מקורות ההכנסה באמצעות מכרז פרסומי חדש- את מכרזי השילוט הישנים, מחליף מכרז פרסום ומדיה רב ערוצית .
 
כך למשל, ניתן יהיה לפרסם באמצעות שלטים ומסכים דיגיטליים, על גשרים, תקרות, קירות וגגות תחנות הרכבת, דוכני קד''מ שיוצבו בתחנות, על גבי השולחנות בקרונות הרכבת, מנשאי המזודות, משענות הראש ובכל מדיה שייעשה בה שימוש בענף הפרסום.    
 
ברכבת החליטו לפנות אל גורמים מובילים ומרכזיים בתחום הפרסום בארץ , בעלי איתנות פיננסית ומיומנות מקצועית, כדי לתפעל את מערך הפרסום בכל התחנות, במתחמי הרכבת השונים ובמערך הקרונות.
 
תנאי מוקדם להשתתפות במכרז- מחזור כספי מוכח של לפחות 5 מליון ש''ח, (לא כולל מע''מ), בכל אחת משלוש השנים האחרונות, או, מחזור מצטבר מוכח של לפחות 16 מליון ש''ח, בשלוש השנים האחרונות. 
 
המכרז לתקופה של 4 שנים, עם 3 אופציות להארכת תקופת ההתקשרות בשנה (בכל אופציה ).
לזוכה במכרז יפרשו מגוון אפשרויות לפעילות ענפה ואינטנסיבית מול 26 מיליון צרכנים, הנוסעים ברכבות ישראל מדי שנה.
 
בחטיבת סחר ועסקים ברכבת ישראל, מעריכים את פוטנציאל ההכנסות ב-100 מיליון ש''ח בשנה.   
 
לדברי משה ליאון , יו''ר דירקטוריון רכבת ישראל, "מדובר בצעד חשוב להתנהלותה של הרכבת כגוף עסקי הממקסם רווחים, מממש את הפוטנציאל הקיים מבחינה מסחרית בהיותו מותג ומגדיל את מקורות ההכנסה של הרכבת. קצב הפיתוח המהיר של רשת מסילות הברזל והצפי להכפלת מספר הנוסעים תוך 3 שנים, מציבים את תחנות רכבת ישראל וקרונותיה, בעמדה אטרקטיבית מאוד עבור גורמי פרסום וקד''מ בישראל. רכבת ישראל, כחברה יוזמת, פועלת למימוש המשימות הלאומיות והכלכליות העומדות בפניה, תוך כדי שיפור איכות השירות לנוסעים''.