רכבת ישראל: פורסם מכרז למערכת איכון מבוססת GPS

המערכת נועדה להגביר את השליטה על תנועת הרכבות להגברת רמת הבטיחות. באמצעות המערכת המבוססת על קליטת אותות לווייניים ניתן למקם קרונות ולהציגם על מפה כמו גם להעביר סוגים שונים של מידע


00:00 ,18.09.2006 מאת: מערכת פורט2פורט

המערכת נועדה להגביר את השליטה על תנועת הרכבות להגברת רמת הבטיחות. באמצעות המערכת המבוססת על קליטת אותות לווייניים ניתן למקם קרונות ולהציגם על מפה כמו גם להעביר סוגים שונים של מידע
 
בעקבות הגידול בתנועת הרכבות והמשך פריסת רשת המסילות ברחבי הארץ, פרסמה היום רכבת ישראל מכרז למערכת איכון, במטרה להגביר את השליטה במידע על תנועת הרכבות להגברת רמת הבטיחות ושיפור השירות לציבור.
 
מערכת האיכון, מבוססת על קליטת אותות לוויינים (GPS) ומאפשרת מציאת מיקום מדויק (עד כדי 3 מטר) של הרכבות והקרוניות והצגתו על גבי מפה מקומית או שידורו באמצעות תקשורת נתונים סלולרית לרשת ארגונית. באמצעות מערכת זו ניתן להעביר סוגים שונים של מידע החל ממידע טקסטואלי וגרפי ועד לתמונות ווידיאו.
 
הנתונים שיועברו באמצעות מערכת האיכון, יוצגו בזמן אמת על גבי מפה ממוחשבת ויאפשרו בקרה אוטומטית ומעקב בזמן אמת ובשעת חירום על מהירות נסיעת הרכבות ומיקומן לכל אורך מסלול הנסיעה. כמו כן תתאפשר התרעה בזמן אמת על חריגה מהמהירות המותרת לרכבת בקטע מסוים, מעקב אחר נהגים לאורך תקופה וכן הצגת תמונת מצב עדכנית ומלאה של תנועת הרכבות לדרג המנהל.
 
המערכת תסייע בייעול תהליך העברת מסמכים ומידע לנהגים, הפחתת העומס ברשת הקולית ושימוש במידע המצטבר לעדכון מיידי של לוחות הזמנים עבור ציבור הנוסעים ולטובת הפקת לקחים.
 
על המתמודדים במכרז להציג ניסיון מוכח בביצוע פרויקטים בתחום ה-Mobile Data. ההתקשרות עם היזם תיעשה לתקופת הקמת המערכת וההרצה אליהן יתווספו תקופה של 3-4 שנות אחריות עם אופציה להארכה.