רכבת ישראל מתחילה בהקמת תחנת הרכבת בירושלים

חברת רמט תחל בהקמת שלד תחנת הרכבת בבנייני האומה וכרייה אנכית של פירים לטובת הקו המהיר מת"א. העבודות יחלו בתקופה הקרובה


00:00 ,24.12.2008 מאת: מערכת פורט2פורט

חברת רמט תחל בהקמת שלד תחנת הרכבת בבנייני האומה וכרייה אנכית של פירים לטובת הקו המהיר מת"א. העבודות יחלו בתקופה הקרובה
 
חברת רמט בע"מ זכתה במכרז לביצוע עבודות להקמת שלד תחנת האומה וכרייה של פירים באזור הכניסה לירושלים בעלות של כ-83 מיליון שקל.
 
הפרויקט מתחיל בתחנת ההגנה בת"א ומסתיים בתחנת "האומה" בירושלים בכיכר שבין רחובות יפו ושזר. משך זמן נסיעה הצפוי יעמוד על כ-28 דקות נסיעה בין ת"א לירושלים בתדירות מתוכננת של כ-3 רכבות בשעה לכל כיוון, בשעות השיא. כ-2.8 מליון נסיעות צפויות בשנה הראשונה להפעלת הקו.
 
במכרז להקמת שלד "תחנת האומה" וכרייה אנכית של פירים עבור קו הרכבת המהיר לירושלים זכה הקבלן רמט בע"מ, בסכום של כ-83 מיליון שקל (לא כולל מע"מ). ההצעה של רמט בע"מ נבחרה מבין הצעותיהן של טר ארמה בע"מ, רם הנדסה בע"מ ולינום בע"ם.
 
הפרויקט משלב אלמנטים ייחודיים וחדשניים המבוצעים בישראל לראשונה ובכללם תחנת רכבת "האומה", בעומק 80 מטר מתחת לקרקע.
 
מתחם הכניסה לתחנה מתוכנן כקוביית זכוכית. רציפי התחנה ימוקמו בעומק 80 מטר, אורך הרציפים יהיה 300 מטר, כאשר סך כל השטח, כולל רציפים ומנהרות הינו 26,000 מ"ר. מעליות לפינוי מהיר ומערכת דרגנועים ארוכה ומורכבת, יעבירו את הנוסעים מתוך הרציפים ואליהם. העבודות יחלו כבר בתקופה הקרובה.