רכבת ישראל ממנה סמנכ"ל חטיבת סחר ונכסים

דירקטוריון רכבת ישראל אישר את המלצת המנכ"ל יוסי מור, למינוים חדשים בקרב ההנהלה, לתפקיד סמנכ"ל חטיבת סחר ונכסים מונה יורם כהן שכיהן בתפקידים בכירים בתחום הפיתוח העיסקי והסחר במוטורולה ובזק


00:00 ,05.06.2005 מאת: מערכת פורט2פורט

הכנסות הרכבת מפעילות חטיבת סחר ונכסים צפויות להגיע ל-100 מיליון שקל לשנה
 
דירקטוריון רכבת ישראל אישר את המלצת המנכ"ל יוסי מור, למינוים חדשים בקרב ההנהלה, לתפקיד סמנכ"ל חטיבת סחר ונכסים מונה יורם כהן שכיהן בתפקידים בכירים בתחום הפיתוח העיסקי והסחר במוטורולה ובזק. מינוי זה בא בעקבות ההחלטה כי הסחר והנכסים יהוו יחידה עיסקית אשר תהיה אחראית על כל הכנסות הרכבת שאינן מנוסעים ומטענים. פוטנציאל ההכנסותהמוערךממסחרהינוכ-100 מיליון₪ לשנה.
 
שני מינויים נוספים אושרו לאור השינוי הנדרש בעקבות הרחבת פעילות הרכבת ותוכנית החומש. לתפקיד סמנכ"ל תכנון ופיתוח מונה איליה וולקוב, שכיהן בתפקידים בכירים ברכבת למעלה מ- 10 שנים ובתפקידו האחרון שימש כסמנכ"ל חטיבת התשתיות. לתפקיד סמנכ"ל הפעלה ותחזוקת תשתיות מונה הראל אבן, שכיהן כמנהל אגף התנועה בשנים האחרונות. השינוי הארגוני יאפשר מיקוד ארגוני וניהולי בתחומי הפעילות המרכזיים של הרכבת פיתוח תוכנית החומש והפעלת הרכבת.
 
משה ליאון, יו"ר רכבת ישראל אומר, "זהו אחד השינויים המהותיים שהרכבת מובילה והמינויים הם שלב מרכזי בתהליך. אין לי ספק שמינוי יורם לסמנכ"ל חטיבת הסחר והנכסים יקדם ויפתח באופן משמעותי את תחום הסחר ברכבת. המיקוד הניהולי של שני סמנכ"לים בתחומי הפיתוח והתשתיות יחזק בצורה משמעותית את ההנהלה ויסייע לה לעמוד ביעדים ובהיקפי הפעילות, אני מאחל לכולם בהצלחה".
 
יוסי מור, מנכ"ל רכבת ישראל, "אחד ממנגנוני החיזוק של מהלך השינוי הוא המינוי של האנשים המתאימים לתפקידים, הבחירה באילייה וולקוב ובהראל אבן מחזקת את המהלך, לשניהם מחכה עבודה רבה ואחריות גדולה ואני מאחל להם בהצלחה בתפקיד. יורם כהן שמצטרף להנהלה אמור להקים חטיבה חדשה ולהרחיב את מקורות ההכנסה של הרכבת – אני מאחל גם לו הצלחה". 
 
מחברת קו פרויקט, שמלווה את הרכבת בתהליך השינוי, נמסר כי בחירת אנשים מובילים לכהן בתפקידי מפתח תסייע להנהלת הרכבת לקדם את מטרותיה, סמנכ"ל הסחר והנכסים החדש ירכז את המשאבים והמאמצים לפתח את התחום ברכבת ולהובילו להישגים. סבב המינויים הינו שלב מהותי ליישום המבנה הארגוני החדש.