רכבת ישראל: מכרז להקמת תחנת שער חולון

הפרויקט, בעלות של 75 מיליון שקל, כולל סלילת מסילה כפולה בין תחנת ההגנה בתל אביב לראשון לציון מערב והקמת תחנות נוסעים חדשות לאורך נתיבי איילון בבת ים, חולון וראשון לציון


00:00 ,07.12.2008 מאת: מערכת פורט2פורט

הפרויקט, בעלות של 75 מיליון שקל, כולל סלילת מסילה כפולה בין תחנת ההגנה בתל אביב לראשון לציון מערב והקמת תחנות נוסעים חדשות לאורך נתיבי איילון בבת ים, חולון וראשון לציון
 
הביקוש הרב לנסיעות מדרום המטרופולין (בת ים, חולון וראשל"צ), צפונה לכיוון תל אביב יוצר גודש בנתיבי התחבורה העיקריים (כביש 4, כביש 412), תאונות דרכים וזיהום אוויר.
 
סלילת קו הרכבת מת"א למערב ראשון לציון מיועדת לתת פתרון לנוסעים מדרום המטרופולין באמצעות רכבת שתפעל לאורך תוואי האיילון. הפרויקט כולל סלילת מסילה כפולה בין תחנת ההגנה בתל אביב לראשון לציון מערב והקמת תחנות נוסעים חדשות לאורך נתיבי איילון בבת ים, חולון וראשון לציון.
 
בימים אלו אשרה ועדת המכרזים ברכבת ישראל, לצאת למכרז לבניית תחנת הרכבת "שער חולון" ולהקמת תשתית המסילה בקטע המסילה החל מתחנת ת"א ההגנה ועד לתל גיבורים (2.5 ק"מ). עלות הפרויקט כ-75 מיליון שקל והוא צפוי להסתיים בשנת 2011. עם סיום העבודות והקמת תחנת שער חולון צפויים כ-640 אלף נוסעים בשנת 2011, כ-830 אלף נוסעים ב-2012 ויותר ממיליון נוסעים בשנת 2013.
 
מרכבת ישראל נמסר כי עבודות התשתית בפרויקט ת"א - ראשל"צ דורשות בין היתר סלילת גשרי רכבת מעל נתיבי איילון דרום ומעל צומת חולון. העבודות מחולקות לשני שלבים: שלב א' הכולל הרחבת תוואי נתיבי איילון והכנת בסיס להנחת מסילת רכבת המבוצע על ידי חברת נתיבי איילון כזרוע ביצוע של הרכבת, ושלב ב' הכולל את הנחת המסילה והקמת התחנות המבוצע על ידי הרכבת.