רכבת ישראל: מכרז לביצוע עבודות הכפלת המסילה מעכו לנהריה

המכרז להכפלת מסילה הינו באורך של 15.6 ק"מ ובאומדן של 32 מיליון שקל. בשנת 2008 עמד מספר הנסיעות בקו חיפה - נהריה על 2,554,686


00:00 ,05.05.2009 מאת: מערכת פורט2פורט

המכרז להכפלת מסילה הינו באורך של 15.6 ק"מ ובאומדן של 32 מיליון שקל. בשנת 2008 עמד מספר הנסיעות בקו חיפה - נהריה על 2,554,686
 
כחלק מפרויקט הכפלת המסילה הצפונית, יוצאת רכבת ישראל בימים אלו למכרז תשתיות להכפלת המסילה מתחנת עכו לתחנת נהריה באורך כולל של 15.6 ק"מ.
 
מדובר בחלק הארי של הפרויקט לשיפור והכפלת המסילה בין קריית מוצקין לנהריה ולשדרוג תחנות עכו ונהריה.
 
הפרויקט כולו כולל הנחת מסילה נוספת, באורך של כ-20 ק"מ, מתחנת קריית מוצקין לתחנת נהריה, הוספת רציפים לתחנות עכו ונהריה, שיפור ושדרוג תשתית הקו דרומית לעכו, ביצוע הפרדות מפלסיות בתוואי המסילה והתקנת מיגון אקוסטי בקריית מוצקין.
 
בשנת 2008 עמד מספר הנסיעות בקו חיפה - נהריה על 2,554,686, עם תום פרויקט ההכפלה לאורך כל התוואי, מתוכננת הגדלה של תדירות הרכבות מחיפה צפונה והמספר צפוי לגדול בשיעור של כ-24% ל-3,163,941 נסיעות בשנה.
 
אומדן המכרז לקטע עכו - נהריה הינו 32 מיליון שקל, כאשר התחלת עבודה צפויה בספטמבר 2009 , וסיומה - במאי 2010. עם סיום הכפלת הקטע הדרומי בפרויקט, בין קריית מוצקין לנעמן, תזכה רכבת ישראל לגמישות תפעולית רבה יותר בהסעת רכבות הנוסעים ותיצור רצף של מסילה כפולה מנהריה ועד לוד - מהירה ובטוחה יותר.