רכבת ישראל: מכרז לאספקת ציוד לרכבת בהיקף של כ-2 מיליארד שקל

המכרז כולל רכישה של כ-20 מערכי קרונועים ו-20 קטרים וכן רכש חירום של מערכי קרונועים נוספים, וכן אופציה לתחזוקת הציוד הנייד של הרכבת ל-15 שנה


00:00 ,15.12.2009 מאת: מערכת פורט2פורט

המכרז כולל רכישה של כ-20 מערכי קרונועים ו-20 קטרים וכן רכש חירום של מערכי קרונועים נוספים, וכן אופציה לתחזוקת הציוד הנייד של הרכבת ל-15 שנה
 
רכבת ישראל תפרסם ביום חמישי הקרוב מכרז בינלאומי לאספקת ציוד לרכבת ישראל, הכולל מערכי קרונועים וקטרים, בהיקף של כשני מיליארד שקלים. כך הודיע שר התחבורה והבטיחות בדרכים, ישראל כץ.
 
פרסום המכרז התאפשר בעקבות סיכום שהושג אתמול בין משרדי התחבורה והאוצר על רכישת הציוד עבור חברת רכבת ישראל. לדברי כץ, הציוד החדש שיירכש יאפשר לעמוד ביעדים ובצרכים של החברה לשנים הקרובות.
 
שר התחבורה ציין כי מדובר במכרז ראשון מסוגו שכן הוא כולל לראשונה אופציה לתחזוקה של הציוד הנייד של הרכבת לתקופה של כ-15 שנה.
 
המכרז כולל רכישה של כ-20 מערכי קרונועים ו-20 קטרים וכן "רכש חירום" של מערכי קרונועים נוספים. הרכש הנוסף יאפשר להגדיל באופן משמעותי את מצבת הקטרים והקרונות של רכבת ישראל.
 
מרכבת ישראל נמסר כי רכישת הקטרים והקרונות החדשים נחוצה לרכבת לצורך הפעלת קווי הרכבת החדשים הצפויים להיחנך בשנים הקרובות בהם מסילת הרכבת ראשון לציון – אשדוד - אשקלון, הקמת מסילה כפולה מבאר שבע לתל אביב, וכן הקמת מסילת רכבת מכפר סבא דרך רעננה - הרצליה ותל אביב.