רכבת ישראל מטמיעה פתרון מחשוב מתקדם לניהול תחזוקת מסילות ותשתית

הפתרון שאופיין ויושם על ידי חברת GIV Solutions מאפשר לבצע פעילות תחזוקה שוטפת לתשתיות הרכבת ברמת בטיחות גבוהה לנוסעים ולצוות התחזוקה


00:00 ,11.02.2007 מאת: מערכת פורט2פורט

הפתרון שאופיין ויושם על ידי חברת GIV Solutions מאפשר לבצע פעילות תחזוקה שוטפת לתשתיות הרכבת ברמת בטיחות גבוהה לנוסעים ולצוות התחזוקה
 
רכבת ישראל השלימה לאחרונה הטמעה של פתרון ניהולי ממוחשב במערכת המחשוב המרכזית לניהול תחזוקת מסילות ותשתית. המערכת אופיינה ויושמה על ידי חברת GIV Solutions מהחברות המובילות כיום בייעוץ למחשוב ותפעול ארגוני תחבורה ותשתית. הפעלת הפתרון הממוחשב משפרת את נושא הבטיחות ברכבת ישראל ובטיחות צוותי התחזוקה הפועלים בכלל קטעי המסילה, לצד הקטנה מהותית בסטייה מלוחות הזמנים של הרכבת בקווים הסדירים, כאשר עולה הצורך בפעילות תחזוקה.
 
כיום המנהלים הנדרשים לביצוע פעילות התחזוקה על המסילה מזינים את דרישתם למערכת המרכזית המנתחת את פרטי הדרישה לרבות: מיקום, זמן, מי הגורם המבצע, משאבים והשפעה תפעולית בקו ומאפשרת לפיקוד לתאם את זמני תפיסת המסילה לביצוע אחזקה. זאת כמובן תוך הפצת המידע לגורמי התפעול השונים כנדרש. הדבר תורם להגברת בטיחות הנוסעים בקווים וצוותי התחזוקה בשטח. 
 
יהושע פורמן, מנהל מידע ראשי ברכבת ישראל, מציין: "הטמעת הפתרון הממוחשב הינו נדבך נוסף במערכת מצ"ת – שיושמה והוטמעה על ידי GIV Solutions באופן מערכתי בכלל החטיבות הטכניות וההנדסיות ברכבת, ומהווה חלק חשוב בשילוב וסנכרון תהליכי התחזוקה והתפעול של רכבת ישראל. המערכת המשמשת את חטיבת תשתיות ותקשורת וחטיבת הפעלה ומידע של רכבת ישראל, מבוססת על מערכת EAM המשלבת בסיסי נתונים, ביצוע ניתוחים מתקדמים והפקת ניתוחי BI כחלק אינטגרלי מהפתרון. פתרון מערכת זאת מעמידה כיום את רכבת ישראל בחזית חברות התשתית והתחבורה המובילות ברמת התחזוקה בעולם".
 
מאיר גבעון מנכ"ל GIV Solutions מציין: "בעבר תהליכי הליבה של ארגון שירותים וכפועל יוצא, מערכות המידע שתמכו בהם, היו מנותקים מתהליכי ניהול האחזקה ותכנון העבודה של תשתיות הארגון. כיום אנו מזהים מעבר לשימוש מושכל ויעיל בניצול מערכות המידע לפתרונות המשלבים היבטים ניהוליים עם מהלכים תפעוליים ותחזוקתיים של התשתיות. אני שמח שרכבת ישראל מתקדמת בנחישות, ביישום פתרונות מתקדמים אלו". 
 
משה אמסלם, מנהל אגף התנועה ברכבת ישראל מציין: "כשמתגלה צורך בביצוע עבודות הנדסה לצורכי תחזוקה מתוכננת או תיקונים, יש לבצע נוהל תפיסת מסילה. עד להטמעת הפתרון הממוחשב לניהול התחזוקה, הדרישות לפיקוד הרכבתי היו מועברות בפורמטים לא ממוחשבים לרבות: פקס, מכתבים ופניות בעל פה".