רכבת ישראל מבצעת פיילוט למערכות גילוי וזיהוי ויזואלי במפגשי מסילה

המערכת תהיה בעלת יכולת למיפוי ויזואלי של המפגש וזיהוי של מפגעים ומכשולים וכן העברת שידור והתרעה לתאי הניהוג ברכבות ולפיקוד מרכזי ברכבת המערכות הותקנו ב-12 מפגשים


00:00 ,06.05.2007 מאת: מערכת פורט2פורט

המערכת תהיה בעלת יכולת למיפוי ויזואלי של המפגש וזיהוי של מפגעים ומכשולים וכן העברת שידור והתרעה לתאי הניהוג ברכבות ולפיקוד מרכזי ברכבת המערכות הותקנו ב-12 מפגשים
 
רכבת ישראל החלה בביצוע פיילוט למערכות לגילוי וזיהוי באמצעים ויזואליים במפגשי מסילה דרך, במסגרת פעילויות רכבת ישראל להגברת רמת הבטיחות במפגשי מסילה-כביש. המערכת תהיה בעלת יכולת למיפוי ויזואלי של המפגש וזיהוי של מפגעים ומכשולים וכן העברת שידור והתרעה לתאי הניהוג ברכבות ולפיקוד מרכזי ברכבת.
 
במסגרת הניסוי תבחן הרכבת את ביצועי המערכות המוצעות בהתחשב, בין השאר, באחוזי הגילוי, מספר אזעקות שווא, זמן מרבי לגילוי ומתן התרעה, חסינות המערכת, שרידות המערכת, מספר תקלות במערכת וביצועי מוקד השליטה.
 
החברות שנבחרו במסגרת המכרז שפרסמה רכבת ישראל ויחלו בביצוע הפיילוט הינן אורד מערכות בקרה בע"מ, אלתא מערכות בע"מ, אורטק בע"מ מקבוצת אלביט ומגל מערכות ביטחון בע"מ.
 
כל חברה התקינה את המערכות שלה ב-3 מפגשי רכבת-כביש עוקבים ומעבירה מהם תמונה חיה של המפגש למוקד מרכזי ולשני קטרים. סה"כ ארבע החברות יתקינו מערכות ב-12 מפגשי רכבת, 8 קטרים ובמוקד. שלב הבדיקות של הפיילוט צפוי להתבצע במשך 2-3 חודשים במטרה לבחון את מידת הישימות, ההתאמה ואיכות הפתרון המוצע. אם יוכתר הפיילוט בהצלחה המערכת הזוכה תותקן במפגשים וברכבות.
 
ברכבת ישראל ציינו כי כיום לא קיימים מוצרי מדף טכנולוגיים דומים בעולם. יחד עם זאת, החליטו ברכבת ישראל כי במטרה לשפר את רמת הבטיחות ברכבת ראוי לבחון מערכות ואמצעים חדשניים נוספים ולעשות שימוש בטכנולוגיות מתקדמות גם בתחום הרכבות.
 
הפתרון הטכנולוגי של מערכות הזיהוי והגילוי הוצג בפני ועדת פרופ' בן ישראל שמונתה על ידי משרד התחבורה לבחינת אמצעים טכנולוגיים ושאמורה להגיש המלצותיה בשבועות הקרובים. לאור חשיבות הנושא הבטיחותי אישרה ועדת בן ישראל לבצע ניסוי במערכות כבר עכשיו עוד טרם הגשת המלצותיה הכלליות.