רכבת ישראל: ירידה של כ-65% בממוצע במספר התאונות בהשוואה לשנים קודמות

הרכבת מדווחת בנוסף על ירידה של כ-61% בממוצע בהשוואה לשנים 2003-2005 במספר התאונות במפגשי כביש-מסילה. רכבת ישראל מדווחת כי היא העמידה בשנה האחרונה את נושא הבטיחות בראש סדר העדיפויות


00:00 ,10.01.2007 מאת: מערכת פורט2פורט

הרכבת מדווחת בנוסף על ירידה של כ-61% בממוצע בהשוואה לשנים 2003-2005 במספר התאונות במפגשי כביש-מסילה. רכבת ישראל מדווחת כי היא העמידה בשנה האחרונה את נושא הבטיחות בראש סדר העדיפויות
 
רכבת ישראל פרסמה היום נתונים לסיכום אירועי תאונות רכבת לשנת 2006. מספר התאונות במפגשי מסילה-רכבת בשנת 2006 עומד על 8. סך הכל מספר האירועים, לרבות התאבדויות ודריסות, עומד על 17. בהשוואה לשנים קודמות (1999-2005) חלה ירידה של כ-65% בממוצע במספר התאונות וירידה של כ-60% בממוצע (בהשוואה לשנים 2003-2005) במספר התאונות במפגשי כביש-מסילה.
 
בשנה האחרונה העמידה רכבת ישראל בראש סדר העדיפויות את נושא הבטיחות. היעד המרכזי בהקשר זה הינו הגברת רמת הבטיחות וצמצום הסיכונים במפגשי מסילה-כביש. הפתרון היסודי אותו רכבת ישראל מיישמת הינו תוכנית עבודה לביצוע הפרדות מפלסיות בין המסילה והכביש. בתחילת שנת 2006 היו 149 מפגשי מסילה-כביש פעילים. בעקבות סגירת מפגשים ובניית הפרדות מפלסיות חלה ירידה של כ-21% במספר המפגשים כך שבסוף 2006 ישנם 118 מפגשים בלבד. על פי התוכנית עד שנת 2009 ייבנו בהשקעה של כ-1.3 מיליארד שקל כ-100 הפרדות מפלסיות.
 
במקביל, בטווח המיידי מבצעת רכבת ישראל שורה ארוכה של פעולות נוספות ובכלל זה: סגירת ומחסום המפגשים, ביצוע שיפורים פיזיים נרחבים במפגשים, הצבת מפקחים, בחינת פתרונות טכנולוגיים, פעילות אכיפה והסברה ועוד.